December 29, 2003
OfflineHej, en kompis har ett problem med sin dator, ibland startar den inte när hon trycker på power-knappen och då är den helt död, inga pip eller nåt. Och ibland startar den, men nu har den gett upp, när den väl startat så funkar den utan problem men nu har den som sagt helt lagt av, det känns som att det kan vara power-knappen som muckar lite grann. Eller har nån nåt annat tips? Kan man bara ta och tjuvkoppla igång den utan knapp genom att stoppa ihop de två sladdarna från power-knappen om man klipper av dom och skalar lite, bör funka va?
Kom med bra tips nu. Har utlovat lite telefonsupport mitt på dan så.
Tack på förhand.
December 15, 2003
OfflineOkej, den startar typ om den fått vila en stund? Att stänga av och därefter starta direkt efter ger en "större chans" att den inte startar alls?
Då är det garanterat nätagget som är utslitet. (går säkert att löda på nya kondensatorer men köpa en ny är mycket lättare)
February 25, 2004
OfflineSpinnjonte, jag undrar vad det är för chassi hon har? Jag sitter nämligen själv med exakt samma problem. Ibland, inte alltid, när jag har haft loss datorn och grejat lite med den eller liknande vägrar den starta. Jag trodde först att det hade med nätagget att göra eftersom det funkade om jag switchade av och på det igen bak på datorn. Men senast det hände hjälpte det inte hur mycket jag än joxade med nätagget och power-kabeln. Jag började som du att misstänka själva on-knappen på chassit. Så jag tog av fronten och bara ryckte lite i de två kablarna. Och vips så funkade det igen.
Jag har ett billigt chassi från Sweex. Det heter "Sweex Xenon XS Miditower 300W ATX". Nätagget har jag bytt ut mot ett tyst 380W nätagg från Levicom.
1 Guest(s)

Log In