October 15, 2002
Har en AMD som är stendöd.
Trycker jag på powerknappen så går fläktarna igång under 3 sekunder sen dör allt.
"Power Dioden" på moderkortet lyser (Moderkortet är sprillans nytt, trodde det gamla hade brunnit). Jag har provat med ett annat nätaggregat utan resultat. Jag har även provat att bytat ut grafikkort, ddr-minnen & processor till andra grejor som jag vet fungerar. Alltid med samma resultat. Har provat att starta utan någonting inkopplat (skärm, mus, tangentbord osv). Samma visa. Har även provat att brygga kablarna till "power on" knappen för att utesluta att det var den som var trasig men dock med samma resultat som ovan.. Har även provat att byta ut nätsladden samt att plocka ur alla PCI-kort, detta fungerade inte heller.
Nån som har en clue om vad som kan vara galet?
Jag blir galen för jag tycker att jag provat ALLT.
October 15, 2002
December 31, 2001
Du råkar inte ha en lågvarvad cpu fläkt som du har anslutit till cpu fläkts utaget på moderkortet eller du kanske inte har någon alls där ?
Finns en säkerhets grejj att datorn stänger av sig så fort den inte känner av en rpm signal på just den kontackten.
Testa att sätt en högvarvande fläkt på den och dra igång.
October 15, 2002
Death On Wings wrote: Du råkar inte ha en lågvarvad cpu fläkt som du har anslutit till cpu fläkts utaget på moderkortet eller du kanske inte har någon alls där ?
Finns en säkerhets grejj att datorn stänger av sig så fort den inte känner av en rpm signal på just den kontackten.
Testa att sätt en högvarvande fläkt på den och dra igång.
Hmm.. Kan vara värt att testa.. Tack för tipset, jag återkommer med resultatet.
1 Guest(s)