May 26, 2006
Hej, jag har ett sjukt underligt problem med vad jag misstänker är mitt ljudkort (men i verkligheten inte har en aning om vad det beror på). Jag hör ett svagt "pipande" ljud i bakgrunden i mina nya hörlurar. Min misstanke är att anledningen till att jag inte hört det innan är att mina högtalare inte stänger ute annat ljud alternativt att hörlurarna har bättre ljudåtergivning (Audio Technica M-50).
Första tanken var att det borde bero på glapp på själva porten till ljudet varför jag testade lurarna på andra datorer och mp3-spelare - där hördes inget pip. Det konstiga är emellertid att ibland försvinner det helt och att det verkar bero på hur mycket datorn arbetar. Det hörs oftare när jag surfar i Firefox än annars, konstigt nog försvinner det i princip alltid tillfälligt när (under tiden) jag scrollar på sidor i FF.
Personligen finner jag det hela mycket underligt - några tips från er smarta människor?'
Tack på förhand
Edit: Lol, testade använda scrollbaren i ett spel nu, det försvann då också..
March 10, 2003
Det där ljudet har jag med hört, men är väl mest vanligt på inbyggda ljudkort. Det är en störningssignal från moderkort/nätagg.
Minns inte vad det heter men brukar uppenbara sig mest när man surfar, det jag märkt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 10, 2002
FallMedStil;1272663 wrote: Där ser man - det finns ingenting man kan göra åt detta då antar jag?
Tack för svaret.
En liten fråga, är dina hörlurar USB-drivna ? Isåfall testa att byta usb-port, alternativt om du har möjligheten koppla in hörlurarna på någon av datorn fron-usb-portar, och om det inte hjälper, om du har möjlighet, testa några andra hörlurar/headset och se om det är samma sak med dom.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
1 Guest(s)