December 31, 2011
OfflineHallå
En st HP probook 4510s, med intel 5100AGN trådlöst kort (Windows 7 ultimate 32bit) vill inte ansluta till router trådlöst eller internet via tråd.
Har testat att av/instalera kortet och testat diverse lösningar för en antal problem...
När datorn är ethernet ansluten kan jag pinga/tracert andra datorer (i CMD..)med ip-adress men inte med www.
när jag drar upp wireshark och letar sända poster (när jag klickar "anslut" på problemdatorn) så verkar det inte komma något från HP:n som skall till routern bara "NG-workgroup" anrop...?(WiFi)
Även testat tex. ARP -d men ingen skillnad.
(Jag är inte expert men borde inte det finnas någon (har tappat namnet) post som skickar förfrågning till routern och tar emot svar..?)
Skulle föredra en lösning som inte inbegrep ominstalation av OS eftersom jag inte har tillgång till den OS skivan...
Är inte värdelös på datorer men detta vete fasen hur man fixar :p
May 14, 2003
OfflineHar du testat 192.168.0.1 (routern) i webläsaren, så ser du om du när den. Har du testat re-ansluta webläsaren "internet anslutningar" finns lite val där som kanske påverkar. Ligger datorerna under samma domännamn? tex "workgroup". Kolla sladden, klassiker nätverkssladden glappar. Kolla i windows så det inte förekommer några krockar mellan tex ljudkort, närtverkskort. Inga virusprogram brandväggsprogram som blockerar trafiken tex som norton antivirus vilken ibland kan orsaka fler fel än det hjälper : )
Finns fler saker som alltid gällande nätverk ^^ : )
/n0pax
1 Guest(s)

Log In