Trådlöst problem|Felsökning|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Trådlöst problem
Dravond
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 26, 2012 - 12:11 am
sp_Permalink sp_Print

Hallå
En st HP probook 4510s, med intel 5100AGN trådlöst kort (Windows 7 ultimate 32bit) vill inte ansluta till router trådlöst eller internet via tråd.

Har testat att av/instalera kortet och testat diverse lösningar för en antal problem...
När datorn är ethernet ansluten kan jag pinga/tracert andra datorer (i CMD..)med ip-adress men inte med www.
när jag drar upp wireshark och letar sända poster (när jag klickar "anslut" på problemdatorn) så verkar det inte komma något från HP:n som skall till routern bara "NG-workgroup" anrop...?(WiFi)
Även testat tex. ARP -d men ingen skillnad.
(Jag är inte expert men borde inte det finnas någon (har tappat namnet) post som skickar förfrågning till routern och tar emot svar..?)

Skulle föredra en lösning som inte inbegrep ominstalation av OS eftersom jag inte har tillgång till den OS skivan...
Är inte värdelös på datorer men detta vete fasen hur man fixar :p

n0pax
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
sp_UserOfflineSmall Offline
1275164
January 27, 2012 - 6:13 am
sp_Permalink sp_Print

Har du testat 192.168.0.1 (routern) i webläsaren, så ser du om du när den. Har du testat re-ansluta webläsaren "internet anslutningar" finns lite val där som kanske påverkar. Ligger datorerna under samma domännamn? tex "workgroup". Kolla sladden, klassiker nätverkssladden glappar. Kolla i windows så det inte förekommer några krockar mellan tex ljudkort, närtverkskort. Inga virusprogram brandväggsprogram som blockerar trafiken tex som norton antivirus vilken ibland kan orsaka fler fel än det hjälper : )

Finns fler saker som alltid gällande nätverk ^^ : )

/n0pax

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 54
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL