November 23, 2004
OfflineHej hej!
Har skaffat sånnt här turbo xtreme trådlöst nätverk..
Nätverkskortet jag har är ett D-LINK DWL-G520, problemet är att
när jag startar datorn med det i (självklart har jag installerat drivrutinerna innan jag sätter i kortet) så låser sig datorn, om inte direkt så iaf efter några minuter.. någon som varit med om liknande?
till råga på allt så när jag ska ladda hem nya drivrutiner så finns det 2 verisioner av G520 att välja på, ett som det ska stå AV1 på H/W ver. och ett som det ska stå B1 på ett klistermärkre på kortet.. det är bara det att på mitt kort står det B2! så det finns inga nyare drivrutiner att ladda hem.. hjääälp det börjar bli drygt med en 25 meters sladd genom huset! 🙁
/Alex
April 10, 2001
OfflineBrukar alltid kolla på Thaiwan-sidan för senaste drivers till D-link.
Här ser det ut som att driver finns till Bx, vilket torde betyda alla B kort
http://tsd.dlink.com.tw/info.n.....pand=73#73
November 23, 2004
Offlineladdade hem senaste drivrutinerna därifrån, funkar fortfarande inte, kommer knappt in i windows förän bilden fryser och jag måste starta om... kan det vara någon konflikt mellan mitt vanliga nätverkskort och det trådlösa? börjar misstänka att det är hårdvaran nu.. 🙁
April 10, 2001
OfflineHar du två nic i datorn?
Har stött på detta vid ett par tillfällen, 2 aktiva nic söker nät. men bara ett uppkopplat. kan resultera i detta. om du har inbyggt nic på mobot, stäng av det då om du inte använder det och prova.
Konflikter i enhetshanteraren? (har du troligen redan kollat)
1 Guest(s)

Log In