July 29, 2005
OfflineHej,
Köpte en Trust GXT39 gamepad tidigare idag. Installerade den och allt fungerade. Startade om datorn, lät den sitta på laddning c:a 40 minuter; då jag skulle använda den igen lyser status LED med ett stadigt rött sken. Den verkar ej ha kontakt med datorn. Betvivlar att den vill laddas då den fungerade väl innan den laddades i 40 minuter.
LED lyser oavsett om datorn är av eller på, antar därför att något är fel i handkontrollen.
Utgår från att det finns något sätt att resetta kontrollen, men manualen är i stort sett icke-existerande.
Trust.com - GXT 39 Wireless Gamepad for PC & PS3
March 13, 2011
OfflineCrida498;1292810 wrote: Hej,
Köpte en Trust GXT39 gamepad tidigare idag. Installerade den och allt fungerade. Startade om datorn, lät den sitta på laddning c:a 40 minuter; då jag skulle använda den igen lyser status LED med ett stadigt rött sken. Den verkar ej ha kontakt med datorn. Betvivlar att den vill laddas då den fungerade väl innan den laddades i 40 minuter.
LED lyser oavsett om datorn är av eller på, antar därför att något är fel i handkontrollen.
Utgår från att det finns något sätt att resetta kontrollen, men manualen är i stort sett icke-existerande.
Trust.com - GXT 39 Wireless Gamepad for PC & PS3
Är det denna manualen du laddat ner? Se http://manuals.trust.com/downl.....-va-qm.pdf
På sidan 3 i manualen kan du läsa
Installation PC
A. Home button
B. Controller status Leds (4x)
C. USB connection (for charging)
D. Turbo button
E. Select button
F. Clear button
G. Start button
H. Status LED
I. USB dongle
J. USB cable (for charging)
- Charge the gamepad by connecting it to the pc by using the USB cable ‘J’.
- Turn on the PC.
- Connect the USB receiver to your PC.
- Press the ‘home’ button to power on the gamepad.
- The Controller status LED light will start blinking when connecting.
- The Controller status LED light will burn constantly when it’s connected.
Led number indicates the controller number on the PS3.
You can charge and use the gamepad simultaneously.
Turbo Mode: Press and hold “Turbo” button, press a fire button = turbo fire on.
Press and hold “Clear” button, press the same fire button again = turbo fire off.
Configuration PC
- Go to the Game controller settings of the gamepad.
- Open the Properties.
- Test all functions.
Make sure your game supports
Och på sidan 4 står det
Trouble shooting
Problem Solution
Controller LED’s are flickering
- The gamepad is not connected. Move the gamepad closer to the
PC.
- Move the USB receiver away from other wireless devices (like
Wireless network routers, mouse and keyboard).
- If you are using the product around large metal surfaces, place the
USB receiver further away or remove the metal surface.
- Maximum wireless range is 10m, but walls or big objects may
reduce the range.
Gamepad does not work in my game - Make sure your game supports this kind of game controller. Read
the instruction manual of the game to for the best settings.
The gamepad is not responding - Charge the gamepad.
- Connect the USB receiver to another USB port.
If your problem is not solved, please contact the helpdesk at Trust.com - GXT 39 Wireless Gamepad for PC & PS3
Har du provat gamepaden på en annan dator? Har du provat en annan USB för receivern?
July 29, 2005
OfflineEnligt manualen ska den vara connectad då LED lyster med ett stabilt sken; den har dock lyst konstant under hela natten då datorn varit avstängd. USB-dongeln har varit urkopplad. Jag har provat olika portar, men jag misstänker att problemet ligger i handkontrollen snarare än datorn eftersom den tror att den är ansluten trots att datorn var avstängd.
Jag har ingen annan dator att prova den på, men som sagt var, om den inte märker att den slutat vara ansluten till den första datorn så betvivlar jag att det fungerar att ansluta till en annan dator.
March 13, 2011
OfflineCrida498;1292823 wrote: Enligt manualen ska den vara connectad då LED lyster med ett stabilt sken; den har dock lyst konstant under hela natten då datorn varit avstängd. USB-dongeln har varit urkopplad. Jag har provat olika portar, men jag misstänker att problemet ligger i handkontrollen snarare än datorn eftersom den tror att den är ansluten trots att datorn var avstängd.
Jag har ingen annan dator att prova den på, men som sagt var, om den inte märker att den slutat vara ansluten till den första datorn så betvivlar jag att det fungerar att ansluta till en annan dator.
Och du kan inte sätta på eller stänga av kontrollern. Är det riktigt? Har du köpt den i butik eller på nätet?
Det du är tvungen att göra här är att prova den på en annan dator och sedan antingen gå tillbaka till butiken, eller ringa trust support alternativt onlinebutiken du handlat från om du handlat den på nätet. Men, som sagt, du blir tvungen att prova den på en annan burk innan.
1 Guest(s)

Log In