February 1, 2003
OfflineDet har uppstått ett knasigt problem, allting fungerade fin fint, hade lirat lite NFSU2 under dagen, m.m. Jag tittade på en film och allt var frid och fröjd...
Skulle sedan bara starta om datorn för något program som installerats ... och då jag bootar upp igen så fungerar inte musen... knepigt tänkte jag ... loggade in som vanligt men fick inget liv i musen...
Den mus jag har är en Logitech MX900, bluetooth varianten, har bluetooth tangentbordet till också, men det fungerar ändå (inkopplat via PS2 också)
Finner ingen bättre lösning än att installera om hela skiten ... sagt och gjort ...
upptäcker då att INGA av mina USB-enheter identifieras, då man stoppar i något så kommer ikonen upp om ny "maskinvara hittad", sedan blir det en okänd enhet under USB-delen i maskinvaruhanteraren....
mobo: MSI K8N neo2 platinium
cpu: AMD 64, 3000+
minne: Geil 2x512MB PC 3700
Logitech cordless desktop optical, bluetooth
nån som har något vettigt tips, råd till mig ??
December 5, 2001
OfflineMin MX500 kan slockna också ibland när jag precis startat windows. Då måste jag plugga ur den och sätta dit den igen och då funkar den. Har du provat det? Jag har hört problem med strömförsörjningen till USB-portarna på detta mobot. Jag har också hört att vissa nätagg av Antec inte funkar så bra vilket jag har. Men men det händer inte så ofta så jag kan leva med det.
February 1, 2003
Offlinejo jag prövade att dra ur och sätta i, har fungerat tidigare vid liknande problem ... men nu var ALLA USB-enheter okända ...
men jag gjorde en CMOS-reset och då fungerade det ...
om någon vet vad det berodde på så är jag tacksam för svar ... så man slipper resetta cmos, om något liknande skulle hända igen ...
1 Guest(s)

Log In