September 8, 2003
OfflineJag har märkt på senaste tiden att mina USB enheter har slagits ut. Har moderkort ASUS A7V600-X med ett antal USB 2.0 uttag. Det började med att jag blev varnad när jag kopplade in min iPod mini i datorn att det var en höghastighets nav insatt i en som inte stödde det. Jag tror iaf det, brydde mig inte så mycket då för allt fungerade som det skulle. Sen installerade jag Ms Service pack 2 och då slutade musen att fungera (tgb var inkopplat i ps2 port). Jag kopplade in musen i ps2 porten istället och forsatte som vanligt. Nu märker jag att jag varken kommer åt digitalkamera eller mp3a när den kopplas in i USBn. Den verkar fungera först, när man t.ex. kopplar in musen i usbn och startar om datorn lyser optiken i början tills windows drar igång, så det är inget fel på strömförsörjelsen iaf.
Någon som vet hur detta ska lösas?
Hur jag kollar att jag verkligen har USB 2.0 (det var inte jag som bytte moderkort utan ett företag, det gammla träffades av blixten)?
Alt. Hur avinstallerar jag SP2?
Tack på förhand
1 Guest(s)

Log In
Du kan ju testa att avinstallera sp2 i "lägg till och ta bort program" i kontrollpanelen