December 12, 2002
OfflineUrsäkta mitt språk, Men snart kastar jag ut min DVD Brännare genom fönstret.. Nåväl, jag har ett litet problem med min DVD Brännare.
Modell : _NEC DVD_RW ND-1300A
Poblem :
Jag gick till NetOnNet och köpte 25st DVD+R skivor.
Kom hem, skulle bränna ner lite saker på dom..
Jag stoppar i skivan, DVD Brännaren ger då ifrån sig ett konstigt ljud, min muspekare blir till en lite CD skiva.. Går in i ett brännar program, dom säger att det inte finns någon DVD i min DVD Brännare..
(Har NERO, Roxio CD/DVD Crator, STOMP Record Now)
Alla dom programmen ger mig samma svar..
Men testar jag därimot med en DVD-RW (Notera "-") så är det inga problem..
Och dom sa i affären att denna brännaren skall kunna bränna både + och - .. (Har sett att den kan det även via sidor på internet)
Och NERO's "Nero InfoTool" säger att den också skall kunna Läsa och Bränna DVD +.
Har även installerat en ny Firmware till min brännare..
Samma fel (ett konstigt ljud när jag sätter i min DVD+R skiva) ..
Någon som vet vad som kan vara fel?
Uppskattar svar!!
Tack!
Btw, Min bror har samma DVD Brännare, och har kunnat bränna ner några filer på samma sorts DVD+R skiva.. =(
September 19, 2002
Offline1) Låt bli caps i topic, är bara störande & du uppfattas inte som seriös.
2) Prova att uppdatera firmware på brännaren. Du har förmodligen en äldre firmware än din bror. Kika på http://www.cdfreaks.com forum, de har mycket tips & tankar om just firmwares till ND1300.
3) Nec ND1300 är kinkig på billigare skivor, kör kvalitetsskivor, det tjänar du på i längden då skivorna inte går sönder direkt hela tiden...
Lycka till och hoppas att det löser sig för dig. 😉
December 12, 2002
OfflineTack så mkt för svaret!
Japp, har kollar på CdFreaks forum..
Har laddat ner senaste Firmware..
(Konstigt nog så fungerar det inte, FAST, de dära ljudet är borta som kom innan när jag satte i DVD+R skivan.. Fast bränna programmen säger "Please insert a blank ...."
Men det är nog som du säger, helt enkelt billiga skit skivor =(
Kostade iof över 300:- för dom 25st.
Ok, men får väl ta och slänga ut skivorna ut genom fönstret då istället ;P
Du råkar inte veta vilka skivor den stöder? 😛
Tack!
Verbatim funkar bra i min Nec 3500
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 31, 2003
Offline300kr för 25 stycken ? utan fodral ?
http://www.siba.se/Product/Pro.....2bR+Skivor
Memorex är ett bra märke, fungerar perfekt med min ND-3500A(G)
September 19, 2002
OfflineDet märket jag har haft 100% successrate på ND1300A'n är verbatim. (Kör ND3500A I dagens läge) Min dvd föredrar - så det är vad jag har kört också, däremot beror det ju på vad just din dvd föredrar. Men Kör du verbatim + tex och det inte fungerar så törs jag nästan lova att din dvd bara klarar -, så bra kvalitet har dem på sina skivor. Verbatim som märke är ett säkert val, punkt slut.
December 15, 2003
OfflineKan också inflika att min granne som också har en NEC1300 har också problem, hon kan också bara köra med minus-skivor och då skall det inte heller vara tex princos billigaste (själv har jag en nec 2500 och tydligen skall den klara det mesta- plus eller minus eller märke kvittar, hennes bortkastade plus och princos minus klarar den iaf)
1 Guest(s)

Log In