July 31, 2002
Jag satt å lirade Rome total war igår. Plötsligt så blev skärmen klarblå och det bara tjöt ur högtalarna. datorn låste sig totalt så jag fick starta om den. när jag hade startat om den så laddade den lite och sen starta den om sig själv typ 3 gånger innan jag kom in i XP igen. så jag testade ett annat spel och tänkte kolla om det blev samma grej här. Så jag lirade lite FarCry. det flöt på bra, men när jag skulle stänga ner det så låste sig datorn igen..
Jag testade Rome ännu en gång, och denna gång frös det bara, (ingen blå skärm) och ljudet loopa om och om igen.
Vad kan vara fel? Systemfiler som e skrot?, Graffe kortet?
Dator: AMD 64 3000+, MSI K8T NEO FIS2ER moderkort, 1st, WD 200GB, 1st WD 120GB, 1st WD 80GB, Sapphire Radeon 9800 PRO 128mb, 1024MB RAM, AUDIGY 2 Ljudkort, Windows XP Home SP1
Nya drivisar osv...
November 26, 2003
Svårt att säga vad som är fel. I Sims 2 har jag upplevt att datorn ibland startat om..eller fryst sig och ljudet loopat, i likhet med dina problem. Eftersom jag bara upplevt dessa fel i just det spelet så utgår jag från att det är spelet som är buggigt och/eller har problem med just min hårdvarukombination. Detta hjälpte antagligen inget, men jag har en teori om att spel ibland får problem med vissa hårdvarukombinationer och därmed torde hårdvaran i sig vara fri från fel.
Kan tillägga att jag kör Win XP Pro SP2 och alla senaste ljud- och grafikdrivrutiner (officiella sådana, ej beta).
November 26, 2003
Hmm..på sajten du nämner brukar det ju finnas en massa beta-drivrutiner. Det kan mycket väl vara förklaringen till dina problem om spelen börjat strula efter installering av sådana. Säkert många som det funkar bra för, men jag laddar aldrig ner beta-versioner. Väntar hellre på den officiella och den senaste för NVIDIA's del är ju 66.93 och för ATI 4.11 tror jag.
July 31, 2002
nu har det hänt ett antal gånger igen 🙁 när jag startar om datorn så startar den om sig själv hela tiden för att den har problem med att ladda en system fil.
Filen heter a347bus.sys
det är antagligen denna fil som gör att datorn e så skum
någon som vet vad detta är för en fil?
1 Guest(s)