November 26, 2002
OfflineVälkommen till NH!
Oj, det kan vara vad som helst. Hur vet du att det inte kommer ström till vissa delar men till andra? Hur beter sig datorn? Är den helt död? Är det en ny eller en gammal dator? Har du byggt den själv eller har du köpt den komplett? Vad finns det för delar i den, processor, nätaggregat, grafikkort osv? Skriv så mycket som möjligt så kanske ngn kan hjälpa dig. Ingen kan tyvärr lista ut vad det är för fel med den lilla information du gav oss.
May 23, 2005
OfflineDator kommer på direct när jag sätter i strömkabeln jag behöver inte ens trycka på powerknappen men inga fläktar snurrar endast den på grafikkortet och i powern. Skärmen reagerar inte alls(när jag har den i standby så slår den inte på när jag startar datorn). Dator är ca.1½ år gammal. Köpte den komplett men har bytt Grafikkort, hårdskiva, ram, ljudkort i den.
Moderkort: Intel (vet inte vilken model)
processor: Celeron 2.0ghz
grafikkort: Club3D ati radeon 9600xt 128mb
ram: 512DDR
hårdskiva: maxtor 80gb
Problemet uppstod efter att jag hade bytt skal på datorn. De finns en knapp på moderkoret som det står cmos på, är inte säker men kan hända att jag har tryckt in den i misstag när jag drog ur en kabel på moderkortet.
May 17, 2002
OfflineFörst:
Har du verkligen kopplat allting rätt? Har du kollat med din moderkortsmanual så att alla kablar sitter rätt efter chassibytet?
sedan:
Cmos, det är bioset det. Det kan kanske vara så att du råkade reseta bioset i och med att du tryckte på den där cmos-knappen (skumt, men kanske så). Datorn borde i vilket fall som helst inte bete sig såhär om du bara resterar bioset, kan du kanske har råkat radera bioset? (Verkar iof otroligt dumt att ha en knapp för det, jag har personligen aldrig varit med om att den funktionen har funnits på något moderkort.).
1 Guest(s)

Log In