June 1, 2003
OfflineDet var så att jag satt å surfade. Så hängde sig bara datorn. Bilden på skärmen var kvar å allt. Den bara tvärlåste sig gick inte att göra nåt. Nå tänkte bara att den fått nå ryck så startade om den men då betedde den sig konstigt åså hängde den sig igen. Så starta om i felsäkert läge å körde virus kontroll. Då hitta den bara 7 st Tracking Cookies. Sen starta jag om datorn igen men den var fortfarande skum. Sen så blev skärmen helt svart helt plötsligt. Då installerade jag om XP.
Allt frid å fröjd men sen när jag sitter å laddar hem windows updates så blir skärmen helt svart igen. Startar om så fastnar den i boot sekvensen nånstans. Stänger av å känner på allt så det inte är nå värme problem men det var det inte. Startade igen å allt fungerar klockrent igen. Å nu har det gjort det i kanske 20 min. Vad fasiken kan det vara för skumt? :bok: :arg: . Jag blir ju som lite smått orolig. Men som sagt nu har den fungerat problem fritt i ca 20 min.
(Blev ett långt inlägg)
June 1, 2003
Offlinedet är någe skumt med min dator.
Jag höll på att packa ner filer med winrar men det skulle ta så jäkla länge så jag avbröt. Men PRECIS när jag tröck på avbryt blev skärmen svart å lampan började blinka som att den var i standby 😕 . Datorn igång å allt. Så startade om datorn. Åså var det samma sak när jag hade laddat hem en fil. PRECIS när nerladdningen slog över till färdig så blev skärmen svart. Åså starta jag om men då ville den inte alls. skärmen var svart. Sen startade jag om 2 ggr till. å på andra försöket kom det upp nåt att bios har återställts el nåt sånt. typ i safe läge. sen stod det nåt om nå clock frekvens. kommer inte ihåg. Gick in i bios å kollade. Då såg jag att den visade att tempen på processorn var 81 grader :cy: satte allt på default i bios. Stängde av datorn å monterade av å på kylfläns från processorn (med ny kylpasta) Startade datorn å den låg på mellan 40 å 42 grader. allt funka fint. fast iofs surfade jag bara i en halvtimma sen sen slog jag av datorn å gick å sova.
vad fan är det som kan skuma i min dator :cy:
June 1, 2003
OfflineJag har gjort en user i OC Guru har alla fläktar på cool.
i enhetshanteraren är det endast ett utropstecken på RAID styrenhet. alltid haft det.
Fläkten snurrar på som vanligt på graffekortet. Tempen ligger på 53-56 grader på grafikkortet.
Nätagget är ett 300W det har jag funderat lite på själv men jag har ju haft dom här grejorna i datorn i nåra månader. Konstigt om det skulle börja rackla nu. (fick ju en hdd krasch för nån vecka sen så nu har jag bara en hdd. borde ju då ta mindre ström än innan) Fast klart nätagget är väl inte det nyaste precis.
June 1, 2003
Offlinenu för ett tag sen blev skärmen svart igen. fungerade hela dagen igår å hela morronen. men så när tjejen satt å surfade å lyssnade på musik blev det skärmen svart.
Är ju så jäkligt om mjag köper ett nytt nätagg åså blir det ingen skillnad. Jag är ju bara en fattig student.
1 Guest(s)

Log In