August 17, 2001
HAr haft en dator i några år som har fungerat utan anmärkning men nu har jag installerat en Samsung 850 Pro SSD i den som systemdisk och nu har den börjat att hänga sig när den går ner i sömnläge. Den släcker ner skärmen så den blir svart men det går inte att starta upp den igen när man kommer tillbask till datorn utan man får slå av den helt på knappen och starta om den för att få igång den igen. Längst ner i högra hörnet på skärmen så brukar det stå B4, för övrigt så är skärmen svart.
Datorn har ett MSI moderkort (P57?) med en INtel Core I7 2600 CPU, 16 GB RAM, AMD Radeon HD 6870, Creative SB X-Fi och en fräsch installation av Windows 7 64B. I samband med nyinstallationen av Windows efter installationen av SSD-disken så uppdaterade jag BIOS på moderkortet, annars är det samma hårdvara fast med nya drivrutiner som satt i datorn innan, och då fungerade den som den skulle.
Har Googlat en del på detta problem och det kommer upp en hel del, bl a att man ska stänga av Hybrid Sleep under strömsparfunktionerna men det hjälpte inte, och en del om att en SSD som systemdisk i Windows 7 kan ställa till med dessa problem men inget av det jag har hittat har hjälpt mig.
Tips någon?
1 Guest(s)