January 15, 2005
OfflineJo jag har ett ganska stort problem, som varken jag, eller någon jag känner förstår vad som är fel.
Jag skulle formatera om min brors dator, och den har alltid fungerat felfritt. Formateringen och installationen gick bra ända fram tills ungefär 10 minuter in på windows xp-installationen. Då kommer ett medelande upp med liknande text:
"Nödvändiga filer behövs, sätt in skivan i cd:n"
Det ända man kan göra här är att trycka på avbryt, och windows fortsätter att installeras utan problem. Men när man sedan loggar in på kontot som finns, så är ungefär hälften av som borde vara med i ett operativsystem borta, (internet, diskdefragmentering osv) och det liknar mer windows 95 än xp.
Det är inte fel på windows-skivan, för jag har försökt att installera med en kompis skiva som fungerar, men får ändå samma fel.
Vad kan vara fel? :arg:
Kvällen innan jag skulle installera om operativsystemet så fungerade allt felfritt...
Tacksam för svar!
January 6, 2004
OfflineKolla så inte skivan är repig eller något, prova med en annan skiva.
Titta in BIOS inställningar så allt är rätt konfat , tjecka även så att alla kablar och allt sitter på burken, Kör du SATA se till att du installerar Drivrutinerna Under Xp-installationen.
Jag har fått liknande fel men det har då löst sig då jag formaterat innan installation.
prova att formtera med NTFS-
Inte med Snabb NTFS utan med vanlig
Det kan vara filer på HDDn som gör detta fel.
March 6, 2001
OfflineJag hade samma problem då jag skulle installare Win XP.
Detta var med en helt ny original skiva och då då insåg jag att felet måste vara nåt annat..
Testade med Ultimate Boot CD som man bootar ifrån och där kan köra en massa test program.
http://www.ultimatebootcd.com/
Kom iaf fram till at det var nåt fel på nåt av minnena som satt i datorn och efter ha provat mig fram och tagit bort det felande minnet så gick installationen av XP sedan felfritt..
January 15, 2005
OfflineJag har försökt med att prova kompisars installations-skivor med windows xp, utan bättre resultat och alla sladdar sitter som de ska.
Jag har även provat med nya minnen, men jag har fortfarande samma problem :'(
Snälla skicka fler tips, det känns förjävligt att ha haft sönder sin lillebrors dator!
Tacksam för svar!
January 16, 2005
Offline1 Guest(s)

Log In
Men byta kula på musen?? Svårt att få tag i en ny, men du har kanske nån gammal mus liggandes? Annars skulle jag nog köpt en ny utan kula