June 16, 2004
Det är så att jag hade massor med filer på min dator innan jag formaterade den, det var bland annat massa naturfoton jag tagit och andra personliga saker som inte kan återfås. Jag sparade det som en winrar fil och skickade via nätverket till min kompis dator så länge. Sen formaterade jag datorn och så skickade han tillbaka rar-filen till mig.. sen formaterade han sin dator eftersom han behövde det också. Men det funkar inte att öppna rar filen 🙁 Där ligger alla mina privata saker och jag behöver verkligen få tillbaka dom..
När jag öppnar rar filen kommer det upp ett felmeddelande "Unexpected end of archive".. men jag kan se filerna som jag har där, men om jag då ska öppna en kommer det sen upp "Either multipart och corrupt Zip archive".. finns det inget sätt att fixa det här? Själva datan måste väl finnas där? Informationen finns väl kvar, det borde väl gå att fixa det?
Den som kan hjälpa mig är min gud.. för det här är viktiga saker :cy:
May 1, 2001
Kolla upp om det finns nån nyare version. Hade själv nästan samma problem här om dagen. Kunde se filerna men inte packa upp dem. Installerade nyaste versionen och vipps så funkade det!
EDIT: Jag tror det här är den nyaste http://www.rarlab.com/rar/wrar341sw.exe
March 5, 2002
verkar vara ett skadat .rar-arkiv
kolla om du kan googla fram en rar-fixer eller något, data skall gå att rädda iaf
(this kind of error does also come up if you've packat filerna och skrivit i något i "volume size" eller något (splitta till små filer) samt tappat en fil)
August 20, 2001
GroundX wrote: det går inte att köra pepair på arkivet från WinRar bara?
Jo det ska gå finns någonstans i menyerna. Du kanske inte kan återskapa allt, men en del.
Krisar det så kan man på din eller din kompis dator lägga in ett filräddningsprogram som scannar igenom hårddisken efter filer (både aktiva och deletade) så kanske man kan återställa rar-filen på det sättet.
1 Guest(s)