July 21, 2003
OfflineDet visade sig att drivrutinerna till mitt SBLive hade pajjat MasterBootRecord på hårddisken
Fixade lite nya prylar till datorn (moderkort & cpu) och tänkte installera om XP. Lyckades med det vid första försöket men jag gjorde ett fel vid drivrutinsinstallationen så det blev till att installera igen, datorn bara fastnade innan XP-loggan kom upp och allt var en svart bild. Den gick att starta i felsäkert läge men inget jag försökt hjälpte.
Nu när jag kör samma XP-skiva så går det inte längre. Den startar upp som den ska med att läsa in en massa drivrutiner och när den kommer till "Setup startar Windows XP" (där det vanligtvis blinkar till på skärmen och man sedan får välja om man vill reparera, installera ny etc) så blnkar det och den lilla blinkande markören kommer fram men sen är det stopp. Har testat 2 olika Xp-skivor, båda orginal och utan repor.
Man kan vänta hur länge som helst men inget händer. Detta hände inte första gången och liknar problemet med första installationen.
Jag har testat alla prylar i annan dator och de fungerar. Win98 går alldeles utmärkt att installera. Det hjälper inte att pratiotionera om eller formatera. Kan inte formatera från XP setup då den inte kommer så långt.
Det som stör mig nåt oerhört är att det gick första gången och efter drivrutinsschabblet dök felet upp.
Någon som känner igen sig som kan hjälpa med lite idéer?
Min dator:
AMD Sempron 3100+ socket 754
Asus K8N Moderkort
IBM 80Gb deskstar
SB Live
1 Guest(s)

Log In