May 1, 2005
Hejsan!
För en tid sedan, typ ett halvår sedan, så bytte jag grafikkort ( Radeon 9200 SE ---> Geforce 6800GT). Jag var genast jättesugen på att spela BF, så jag satte igång det (efter en ominstallation av hela systemet). Då upptäckte jag till min enorma besvikelse att upplösningen 1280*1024 var BORTA!
Den högsta upplösningen jag kunde välja öherhuvudtaget var 1024*768.
Efter som min skärm är en flatscreen och helst skall köra upplösningen 1280*1024 i alla applikationer så ser det tyvärr VÄLDIGT kornigt ut.
Exakt samma sak händer med det nya BF2 demot, kan inte välja den upplsningen jag vill, vilket gör att BF två ser ut som ett helt vanligt Desert Combat. Kan detta ha något att göra med att Jag bytte till nVidia eller något sånt?
En sak till. Jag satte det mesta på "hög" i grafikinställningarna förutom skuggorna som jag satte till "medel" och AA satte jag till 2x. När jag sedan skulle sätta igång och spela lite grann, så såg jag ingen AA som arbetade, inga speciellt fina skuggor, ingen fin belysning eller något sånt alls. Bara ren skitgrafik skulle man kunna säga.
Är det något fel med mitt system?
Borde mitt nuvarande system klara allt på "hög" och AAn satt till 2x?
Behöver verkligen lite experthjälp här, har önskat mig BF2 i födelsedagspresent, och lite tråkigt blir det ju om man fått ett spel som man har höga förväntningar på, och så ser det ut som BF1.
//Henke
December 27, 2003
försök att: Rensa Alla spår av drivrutiner. Sen installera de nyaste från nVidias hemsida, eller ännu nyare som är WHQL certifierade.
Om det fortfarande inte funkar så bra, installera om drivrutinerna till moderkortet
Och om det ändå, fortfarande inte funkar, blås hårddisken
1 Guest(s)