September 20, 2003
VALVe har under dagarna stängt av över 20000 Steamkonton. Anledningarna är bland annat piratkopiering, kreditkortsbedrägeri samt kontostöld.
Här är en quote:
Yesterday, Valve disabled approximately 20,000 Steam accounts which had been used to try to access Half-Life 2 without purchasing it. The method used was extremely easy for Valve to trace and confirm, and so there is no question that the accounts disabled were used to try and illegally obtain Half-Life 2.
Accounts also may be closed due to fraudulent activity in an attempt to obtain additional products for your Steam Account. This includes Credit Card fraud, theft of accounts you do not own and using cracked versions of Valve games.
If you violate the Steam Subscriber agreement your account can be permanently disabled and you will lose any products registered to those accounts.
Also, a few myths floating around out there that need to be cleared up.
First, Valve did not put out any kind of fake key or fake warez or hack instructions to trap people. The hack came from the "community" as do they all.
Second, the number of people who actually had bought HL2 and used the CD key cheat was VERY small. VERY small. Most people just tried to rip off the game and not bother buying it.
If your account was used by your brother, your cousin, your friend or even your mom and they attempted the hack and now your account is now disabled, you should discuss this with them. If you wish to contact Valve about this issue, visit this support document for instructions.
Jag har en kommentar till detta:
ÄÄÄÄÄGDA!
May 19, 2003
Bra gjort Valve! Var längesen, tycker jag, som jag hörde att ett spelföretag verkligen gjorde någonting mot dessa personer (förutom blizzard då). Fast jag vet nog att minst 90% av alla som någonsin visar sig på tex spel forum mm, har några spel som inte är lagligt köpta =).
Undra rhur det gick för mina polare som inte köpt HL2. Själv har man gjort det och känner sig glad för att man gjorde det. Även fast jag är en fattig student just nu och kunde a lagt pengarna på annat.
October 28, 2004
rätt åt dom skulle jag säga. att köra ett spel bara för att spela kampanjen tycker jag det är ok att ladda hem det, men att lira online ska man köpa det.. att lira kampanj och online är ju 2 helt olika saker
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
December 5, 2001
Tallji wrote: rätt åt dom skulle jag säga. att köra ett spel bara för att spela kampanjen tycker jag det är ok att ladda hem det, men att lira online ska man köpa det.. att lira kampanj och online är ju 2 helt olika saker
Det där håller jag inte alls med om :arg: HL2 finns ju inte ens som multiplay, och jag köper inte HL2 för att kunna lira CS.
March 20, 2003
Tallji wrote: rätt åt dom skulle jag säga. att köra ett spel bara för att spela kampanjen tycker jag det är ok att ladda hem det, men att lira online ska man köpa det.. att lira kampanj och online är ju 2 helt olika saker
Hur kan det vara två helt olika saker?
Har valve/ngn annan speltillverkare gjort ett mindre jobb för att Du sitter o "bara" kör kampanjen?
October 28, 2004
nej det är ju klart men jag tänker inte lägga ut 500-600 för att spela ett spel som kanske är helt värdelöst, visst det finns demos och så, men en demo kan man inte spela så mycket så man vet om man ska köpa det eller inte.. men om jag tänker lira ett game online tänker jag självklart köpa det för att ge företaget pengar..
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
July 18, 2003
nej fan eller, bugg skit !, Jag skulle logga in på mitt steam account för att lira lite vanligt cs, så slår jag fel password... "Your steam accound has been locked"
Va fan säger jag bara, ! Jag har inte wärzat ngt alls eller, så, skall önska mig hl2 i julklapp !
NER för steam !
December 5, 2001
Dry_Ice wrote: nej fan eller, bugg skit !, Jag skulle logga in på mitt steam account för att lira lite vanligt cs, så slår jag fel password... "Your steam accound has been locked"
Va fan säger jag bara, ! Jag har inte wärzat ngt alls eller, så, skall önska mig hl2 i julklapp !
NER för steam !
Spara lösenordet automatiskt. Sen är det bara att starta Steam och du loggas in direkt.
June 18, 2001
Jag undrar mest hur pålitligt Steam är. Visst finns chansen att de har skrivit världens första buggfria program, men om de inte har det? Ja, då oroar jag mig för att få mitt konto stängt utan att ha gjort något fel.
Ett års avstängning för fusk är förövrigt ganska sjukt med tanke på att vilken mod som helst kan innehålla saker man inte vet om.
3 Guest(s)