April 8, 2003
ruski wrote: Såg nyss att TVspelsbörsen hade SOCOM navy seals för 799Kr, vem fan köper spel för det priset?
Tämligen meningslös tråd vill jag påstå. Det är dyrt med TV-spel, vilket främst beror på de hutlösa licenssummor som Microsoft, Sony och Nintendo tar ut för att tillverkarna ska få göra spel till deras konsoller.
Och det är ju så klart vi konsumenter som får betala dem.
May 29, 2003
Jag har jobbat i en TV-data-spel affär och jag vet att det finns folk som köper sådana dyra spel det kan röra sig om barn som har sparat i flera månader för de vet att det spelet kommer, och sen finns det ju de med feta löner som bara kan komma in och slänga upp en tusen lapp på disken , så nog finns det folk som köper dessa. och kostar de 799.- så är de oftast eftertraktade eller stora eller med mycket tillbehör som kartor och T-shirts eller annat smått å gott , jag säger bara Warcraft III, det var inte så billigt men man fick en hel del för pengarna.
February 24, 2003
Men du dubbelpixlarn.
Pc-spel krånglar väll inte mer än konsoll...Om det nu krånglar så byter man ut det.
Och har man inget kvitto så får man väll skaffa sig spelet på nytt...Som man gjorde första gången...
För övrigt så är det ju bra mycke bättre grafik och action i pc-spel...X-box e väll lite braaaaaa----elller njaee
April 8, 2003
JCLAESON wrote: Men du dubbelpixlarn.
Pc-spel krånglar väll inte mer än konsoll...Om det nu krånglar så byter man ut det.
Och har man inget kvitto så får man väll skaffa sig spelet på nytt...Som man gjorde första gången...
För övrigt så är det ju bra mycke bättre grafik och action i pc-spel...X-box e väll lite braaaaaa----elller njaee
Med vilken konsol som helst är det bara att slå på TVn, sätta i skivan och köra och det fungerar smärtfritt. På PC måste spelen installeras före användning och hårdvaran måste uppnå systemkraven. TV-spel är smidigt och man behöver inte byta konsol varje år på grund av att spelen inte flyter längre.
Sen tycker jag att största fördelen med TV-spel är gemenskapen. Hur många gånger sitter du med dina polare och spelar Tekken framför datorn? Multiplayer vid datorn sker i ytterst liten utsträckning. Jag saknar tiderna då jag satt med grabbarna i soffan och spelade MicroMachines V3 och Bishi Bashi Special på min dammiga PlayStation. Det är riktiga partyspel! 🙂
Och nej, online-spel räknas givetvis inte, då man fortfarande är ensam vid datorn.
November 8, 2002
Twin_Pixel wrote:
"Kompatibla". Och alla PC-spel är inte kompatibler med just din PC. 🙂
jaja 🙂
Nej alla spel är inte kompatibler till min PC, men väldigt många. PC-spelen är programerade så att dem ska passa på mängder av hårdvaru konfigurationer utan större problem, och dem är därför inte lika väl optimerade som tex. consolespel
Se bara på tex Playstation. Jättefin grafik pressas fram ur ganska klen hårdvara.
April 8, 2003
Blue_Moon_ wrote: [quote=Twin_Pixel] "Kompatibla". Och alla PC-spel är inte kompatibler med just din PC. 🙂
jaja 🙂
Nej alla spel är inte kompatibler till min PC, men väldigt många. PC-spelen är programerade så att dem ska passa på mängder av hårdvaru konfigurationer utan större problem, och dem är därför inte lika väl optimerade som tex. consolespel
Se bara på tex Playstation. Jättefin grafik pressas fram ur ganska klen hårdvara.
Så sant. Och idag är många datorer kraftigare än exempelvis Xbox, vilket gör att många funderar på varför konsoller är bra. Jag skulle säga enkelhet, gemenskap och stabil funktionalitet.
November 15, 2002
Tillägg till mitt förra; de är dessutom strippade på allt vad inställningar heter för att det skall vara så enkelt som möjligt för barnen som spelar det att komma igång med spelen.
Bilspel et cetera blir dessutom ungefär som att köra ett tåg på en räls = alldeles för lätt.
Over and out
April 8, 2003
gnu wrote: Tillägg till mitt förra; de är dessutom strippade på allt vad inställningar heter för att det skall vara så enkelt som möjligt för barnen som spelar det att komma igång med spelen.
Bilspel et cetera blir dessutom ungefär som att köra ett tåg på en räls = alldeles för lätt.
Over and out
Konsolspel behöver inga inställningar, tack vare att de redan fungerar. Sedan ska du inte generalisera, utan jag vet flera spel där man kan ställa in allt från vilken färg blodet skall ha till vilken upplösning menyerna ska använda.
Bilspel är inte lättare än på PC. Återigen beror det helt och hållet på mjukvaran och din kritik är obefogad även här.
Att det är svårt att spela FPS har du förvisso rätt i, men det beror helt enkelt på avsaknaden av en riktig mus. Det är självklart svårt att sikta med precision med en analog joystick.
Vad gäller legobitsgrafiken så har du faktiskt helt fel. Ser nedanstående ut som en legobit?
[Image Can Not Be Found]
June 3, 2001
Den enda konsoll jag skulle kunna tänka mig är så är det X-Box.
Men den räknar jag inte riktigt som en konsoll.
Snackade med en spelprogrammerare som jag känner och han tyckte så här att X-Box är bäst eftersom att den är lättast att programmera till.
Playstation e inte lika rolig att programmera.
April 8, 2003
Gueno wrote: Den enda konsoll jag skulle kunna tänka mig är så är det X-Box.
Men den räknar jag inte riktigt som en konsoll.Snackade med en spelprogrammerare som jag känner och han tyckte så här att X-Box är bäst eftersom att den är lättast att programmera till.
Playstation e inte lika rolig att programmera.
PlayStation2 är hemskt bökig att handskas med.
November 15, 2002
Twin_Pixel wrote:
Vad gäller legobitsgrafiken så har du faktiskt helt fel. Ser nedanstående ut som en legobit?
Hörru Dubbelpixlarn.
Det ser inte ut som två legobitar. Det ser ut som två motorcyklar BYGGDA av legobitar. :square: <------ LEGO-SMILEY
Avsaknaden av mus till konsolspel är ett problem. Ett annat stort problem är avsaknaden av kvalitet i de spel som släpps. Eller hur Pokemon-spelare?
April 8, 2003
gnu wrote: [quote=Twin_Pixel] Vad gäller legobitsgrafiken så har du faktiskt helt fel. Ser nedanstående ut som en legobit?
Hörru Dubbelpixlarn.
Det ser inte ut som två legobitar. Det ser ut som två motorcyklar BYGGDA av legobitar. :square: <------ LEGO-SMILEY
Avsaknaden av mus till konsolspel är ett problem. Ett annat stort problem är avsaknaden av kvalitet i de spel som släpps. Eller hur Pokemon-spelare?
Kvalitetsproblemet är större hos PC-spel, då det är en helt och hållet fri marknad och någon kvalitetskontroll existerar inte över huvud taget.
November 15, 2002
Twin_Pixel wrote: Kvalitetsproblemet är större hos PC-spel, då det är en helt och hållet fri marknad och någon kvalitetskontroll existerar inte över huvud taget.
Fri marknad ger mångfald och variation.
Inte stereotypa TV-spel som egentligen är samma spel om och om igen med försök att inte få grafiken lego-aktig.
(exempel; Mario, Zelda, Final Fantasy) :spy:
1 Guest(s)