April 8, 2003
gnu wrote: [quote=Twin_Pixel]Kvalitetsproblemet är större hos PC-spel, då det är en helt och hållet fri marknad och någon kvalitetskontroll existerar inte över huvud taget.
Fri marknad ger mångfald och variation.
Inte stereotypa TV-spel som egentligen är samma spel om och om igen med försök att inte få grafiken lego-aktig.
(exempel; Mario, Zelda, Final Fantasy) :spy:
Det ger även en hel del oönskade spel som ingen någonsin borde behöva titta på.
Vad gäller Mario så är det ett gammalt koncept, men om du jämför från det första spelet till Nintendo Entertainment System på 80-talet, så är det helt annorlunda idag, förstås. Det är samma karaktärer, ja, men spelmässigt sett är det något helt annat. Och om spelarna vill ha Mario och det säljer bra, så varför sluta?
Zelda likaså.
Final Fantasy har aldrig någonsin varit likt sin föregångare och inte ens samma karaktärer används i seriens olika kapitel.
Sen förstår jag inte varför du pratar om legoaktig grafik. Uppenbarligen har du inte kommit i närheten av en konsol på länge. Konsoller har alltid varit överlägsna vad det gäller både grafik och prestanda och kommer förmodligen alltid att vara det, men som bekant går det att uppgradera en PC med nya delar när den blir gammal, och för en konsol vars komponenter är permanenta har den givetvis ingen chans i grafikkampen.
Men när PlayStation2 släpptes år 2000 var det minsann ingen PC som kunde mäta sig med dess otroliga kraft. Faktum är att jag än idag har svårt att hitta ett bilspel till PC som är lika vackert som Gran Turismo 3.
April 8, 2003
gnu wrote: Hörru Lego-Lasse!
Ännu fler bilder? Och denna gången ser lego-bitarna ut som bilar.
Nä, tror jag skall lira lite RIKTIGA spel på min PC.
Ja, tyvärr begriper du inte hur patetiskt värdelösa dina argument är. Jag äger inte ens en modern konsol, utan spelar bara på min PC, men det beror endast på de hutlösa priserna som spelen kostar till konsollerna.
Hade jag bara spelat PC så skulle jag aldrig fått uppleva Metal Gear Solid, Final Fantasy, Silent Hill, Mario, Halo och så vidare.
November 15, 2002
Twin_Pixel wrote: Ja, tyvärr begriper du inte hur patetiskt värdelösa dina argument är. Jag äger inte ens en modern konsol, utan spelar bara på min PC, men det beror endast på de hutlösa priserna som spelen kostar till konsollerna.
Hade jag bara spelat PC så skulle jag aldrig fått uppleva Metal Gear Solid, Final Fantasy, Silent Hill, Mario, Halo och så vidare.
Och så kom det ytterligare en drös med spel som "boingar", "plingar å plongar" och som det studsas å hoppas i = barnspel med legografik.
Vad är det förresten Du argumenterar för? Något Du inte har..?
Hm, konsolmentalitet?
April 8, 2003
gnu wrote: [quote=Twin_Pixel]Ja, tyvärr begriper du inte hur patetiskt värdelösa dina argument är. Jag äger inte ens en modern konsol, utan spelar bara på min PC, men det beror endast på de hutlösa priserna som spelen kostar till konsollerna.
Och så kom det ytterligare en drös med spel som "boingar", "plingar å plongar" och som det studsas å hoppas i = barnspel med legografik.
Vad är det förresten Du argumenterar för? Något Du inte har..?
Hm, konsolmentalitet?
Jag försvarar din orättvisa smutskastning. Visserligen äger jag en gammal PlayStation och den har jag haft väldigt roligt med.
December 25, 2000
gnu, var snäll och sluta smutskasta konsoler om du inte har några vettiga argument.
Jag kan hålla med om att man inte får samma känsla utan mus i FPS, men det kan fortfarande vara jävligt roligt att spela FPS på konsol. Goldeneye, Perfect Dark, Metroid Prime är exempel på att det kan vara precis lika roligt att spela FPS på konsol som på datorn.
Men dina andra argument är värdelösa och saknar grund, om du bestämmer dig för att svara så vill jag se vettiga argument och inte bara grundlös smutskaskastning.
October 28, 2002
Att spela på console är gött...det är jue som bara trycka i skivan och spela...men det är olika från spel till spel...
Spel som Freelancer passar sig inte på en console, inte heller 3D FPS...men bilspel, motorcykel, plattform mm mm är wunderbar på console....fightingspelen spm, tekken mm är också goa på console!
spelar igentligen hellre på en console...man vet att det funkar, flyter på, allt är gott, inget joxx....bara stoppa i och spela...!!
sen att det kan bli snyggare på PC är väl sant, men om det är roligare för det vet jag inte...
December 7, 2001
Twin_Pixel wrote:
[Image Can Not Be Found]
som ja ser de så är den där bilden _mindre_ legoaktig pga att den visas på en dator :bgrin: lr du kanske älskar din jävla TV så mycket så du vägrar använda en vanlig skärm 😮
och grand turismo finns på pc oxå :bgrin:
ps2 var inte alls så eXtremt överlägsen... 300 mhz & geforce2 mx :bgrin:
och kör på en upplösning på 320 x 240 :bgrin: :bgrin: :bgrin: var den så jävla överlägsen då lr? min gamla 266mhz skulle enkelt klarat allt som ps2 klara...
tycker förövrigt att dom skulle slutat med supermario redan på NES tiden... på super nes så kan man ju t.ex. SPARA 😮 😮 😮 vilket ja tycker förstör känslan av tv-spel...
April 8, 2003
peppe20 wrote: [quote=Twin_Pixel] [Image Can Not Be Found]
som ja ser de så är den där bilden _mindre_ legoaktig pga att den visas på en dator :bgrin: lr du kanske älskar din j**la TV så mycket så du vägrar använda en vanlig skärm 😮
och grand turismo finns på pc oxå :bgrin:
ps2 var inte alls så eXtremt överlägsen... 300 mhz & geforce2 mx :bgrin:
och kör på en upplösning på 320 x 240 :bgrin: :bgrin: :bgrin: var den så j**la överlägsen då lr? min gamla 266mhz skulle enkelt klarat allt som ps2 klara...
tycker förövrigt att dom skulle slutat med supermario redan på NES tiden... på super nes så kan man ju t.ex. SPARA 😮 😮 😮 vilket ja tycker förstör känslan av tv-spel...
Okej, du verkar onlekligen dummast hittills, så här behöver vi minsann reda ut ett par saker.
Är bilden mer "legoaktig" på en TV? Så du menar att din TV, som inte har någon annan uppgift än att visa den redan färdigrenderade bilden, gör legobitar av det som syns? Om du ursäktar, men hur står du ut med fyrkantiga filmer?
Gran Turismo är utvecklat av Polyphony Digital som ägs av Sony. Med andra ord är det och förblir det absolut exklusivt för PlayStation och kommer aldrig visa sig på PC.
Och nej, PlayStation2 använder inget GeForce, utan ett chip som de kallar för Graphics Synthesizer, som tillsammans med Emotion Engine utgör all kraft som konsollen besitter.
Menar du allvar när du säger att din gamla 266:a klarar av att tävla med en PS2? Det är knappt att du kan spela Half-Life på en sådan maskin. Det är än idag inte många datorer som klarar av att emulera en PS2 och köra spelen smärtfritt. Din 266:a har ingen chans.
November 15, 2002
ViU wrote: Men dina andra argument är värdelösa och saknar grund, om du bestämmer dig för att svara så vill jag se vettiga argument och inte bara grundlös smutskaskastning.
1 - Grafiken i TV-spel kommer inte i närheten av den grafiken en PC klarar av. (Fakta.)
2 - Spel är förenklade/strippade för att målgruppen skall klara av dem.
(se bara Colin McRae Rally 3 som är helt rensat). (Fakta)
3 - Spela FPS är plågsamt på gamepad/joystick. Ge mig mus och tangentbord. (Fakta)
4 - TV-spel är svindyra.
Detta är för mig vettiga argument/fakta. 😀
April 8, 2003
gnu wrote: [quote=ViU]Men dina andra argument är värdelösa och saknar grund, om du bestämmer dig för att svara så vill jag se vettiga argument och inte bara grundlös smutskaskastning.
1 - Grafiken i TV-spel kommer inte i närheten av den grafiken en PC klarar av. (Fakta.)
2 - Spel är förenklade/strippade för att målgruppen skall klara av dem.
(se bara Colin McRae Rally 3 som är helt rensat). (Fakta)
3 - Spela FPS är plågsamt på gamepad/joystick. Ge mig mus och tangentbord. (Fakta)
4 - TV-spel är svindyra.
Detta är för mig vettiga argument/fakta. 😀
1. Och det beror på, precis som jag uttryckte förut, att konsollernas hårdvara inte kan uppgraderas. När Dreamcast släpptes '99 blev överraskade över hur vacker grafiken kunde vara. När PlayStation2 släpptes år 2000 kom ingen PC i närheten av vad PlayStation2 kunde prestera, och än idag har de ingen som helst hårdvara som kommer i närheten av Emotion Engine. Xbox likaså, även om den mest är som en PC inuti. Glöm inte heller GameCube, som trots sina låga specs klarar hemskt avancerade spel. Varför? De är optimerade för spel. Duh.
2. Fel, fel, fel och återigen fel. Colin McRae är inte strippat för att någon speciell målgrupp skall klara den. Däremot är grafikinställningarna borttagna, då hårdvaran alltid är densamma på en konsol. Det finns ingen speciell "målgrupp" som spelar TV-spel. På dig låter det som om det vore små barn, men det får mig att undra varför spel som Metal Gear Solid, Devil May Cry, Silent Hill och Resident Evil säljer så bra.
3. Ja, det fungerar efter lite övning, men kommer aldrig i närheten av keyboard och mus.
4. Tyvärr är det så. Men trots det går marknaden jättebra. Hur kommer det sig, när "målgruppen är små barn"? Pelle 5 år måste få en herrejävlars veckopeng.
May 17, 2003
November 15, 2002
1 - Även om det skulle släppas ett TV-spel som överträffar grafiken på en PC så varar detta bara i ett par dagar. Grafikkorts-tillverkarna har därefter lagt all energi på att överträffa detta, vilket resulterar i att (igen) är grafiken sämre på ett TV-spel och Ni får dras med legobitarna tills nästa lego-låda släpps.
2 - Är inte Colin 3 strippat??? Inget internet-stöd. Inte ens nätverk (LAN).
Sämre känsla än i tvån p.g.a anpassning till TV-spel (tåg-på-räls).
3 - Kanon. Vi är överens. 😀
4 - Vad gäller målgrupper så behöver man inte vara 5 år för att vara barn...
May 31, 2001
gnu wrote: 1 - Även om det skulle släppas ett TV-spel som överträffar grafiken på en PC så varar detta bara i ett par dagar. Grafikkorts-tillverkarna har därefter lagt all energi på att överträffa detta, vilket resulterar i att (igen) är grafiken sämre på ett TV-spel och Ni får dras med legobitarna tills nästa lego-låda släpps.
2 - Är inte Colin 3 strippat??? Inget internet-stöd. Inte ens nätverk (LAN).
Sämre känsla än i tvån p.g.a anpassning till TV-spel (tåg-på-räls).3 - Kanon. Vi är överens. 😀
4 - Vad gäller målgrupper så behöver man inte vara 5 år för att vara barn...
Men.. hmm snälla kan ni inte ge er. Ja tycker att det roligaste är nog att spela dator, men det finns väll inte nåt skönare än att sitta i en skön soffa på natten när det spöregnar med en xbox, surroundljud och en 32" widescreen tv och sitta och spela typ Splinter cell..
Du Gnu.. det är inte bara så att du inte äger något xbox eller liknande så att du bara säger dessa saker.. förresten,, är GT3 förenklat bara för att man inte kan spela det på multiplayer?? =)
November 15, 2002
Deimoz wrote: men det finns väll inte nåt skönare än att sitta i en skön soffa på natten när det spöregnar med en xbox, surroundljud och en 32" widescreen tv och sitta och spela typ Splinter cell..
Du Gnu.. det är inte bara så att du inte äger något xbox eller liknande så att du bara säger dessa saker..
Hörru Mozet! Skaffa Dig ett liv och en kvinna så kommer Du att märka att det är roligare än att leka med lego-bitar på nätterna...
[Image Can Not Be Found] Här ser vi Gordon freeman från Half-Life 2 i Playstation 2-version.
Nedan bjuder jag på ett semesterförslag som passar sällskapet som legobitar i varandra
[Image Can Not Be Found]LEGOLAND!!!
March 20, 2003
gnu......jag tycker synd om dig som inte kan uppskatta spel för handling,känsla och nöje istället för att titta dig blind på grafiken.
Jag kan erkänna att portningar mellan olika format ofta leder till misslyckanden och sämre känsla än i orginalutsläppet.
Att därför dra alla konsolspel över en kant och missa alla milstolpar som kommit och fortsätter komma ifrån Nintendo,Sony,mm gör dig inte till en spelälskare utan en svamlande fåntratt. (fakta)
2 Guest(s)