June 28, 2001
Twin_Pixel wrote: [quote=JCLAESON]Men du dubbelpixlarn.
Pc-spel krånglar väll inte mer än konsoll...Om det nu krånglar så byter man ut det.
Och har man inget kvitto så får man väll skaffa sig spelet på nytt...Som man gjorde första gången...
För övrigt så är det ju bra mycke bättre grafik och action i pc-spel...X-box e väll lite braaaaaa----elller njaee
Med vilken konsol som helst är det bara att slå på TVn, sätta i skivan och köra och det fungerar smärtfritt. På PC måste spelen installeras före användning och hårdvaran måste uppnå systemkraven. TV-spel är smidigt och man behöver inte byta konsol varje år på grund av att spelen inte flyter längre.
Sen tycker jag att största fördelen med TV-spel är gemenskapen. Hur många gånger sitter du med dina polare och spelar Tekken framför datorn? Multiplayer vid datorn sker i ytterst liten utsträckning. Jag saknar tiderna då jag satt med grabbarna i soffan och spelade MicroMachines V3 och Bishi Bashi Special på min dammiga PlayStation. Det är riktiga partyspel! 🙂
Och nej, online-spel räknas givetvis inte, då man fortfarande är ensam vid datorn.
yee, det var gamla goa tider då man satt framför Tvn o hoppade i soffan.
men det funkar fortfarande eftersom man har sparat dom gamla konsollerna.
3 Guest(s)