May 12, 2005
Yes!
Äntligen har jag fått tag på detta spel. Direkt ifrån USA.
Kör in spelet i datorn och ska starta det.....
Grafiken blur helt korrupt. Rätt grafik syns någon sekund, sedan blir det röda-gröna-vita streck över hela skärmen. Sedan hoppar det tillbaka till rätt grafik igen och så håller det på och ibland så låser sig datorn, men man hör ljudet i bakgrunden rätt)
Spelet blir ospelbart. 👿
Jag har MSI NForce3 moderkort, Athlon64 3500+ processor, 2056Mbyte RAM Corsair VS RAM, ASUS Geforce 6800GT 128MB grafikkort, XP med ServicePack 2.
Jag har ingen aning vad jag ska göra.
Har dock kommit på att om jag tar bort allt vad Antialiasing och Anisotropic filtering heter i NVIDIA Forceware menyn så hänger sig inte datorn och grafikfelen uppkommer inte lika ofta, endast var 15:e sekund istället *STÖÖÖN*, men så fort jag sätter på detta typ 4x så total hänger sig spelet redan i uppstarten.
Jag har senaste grafikdrivrutinerna installerade och senaste bios.
Är det nån som upplevt något liknande problem, eller detta problem i något annat spel?
Jag har liknande problem i spelet NeverWinterNights i startmenyn på det spelet (Korrupt grafik) och läste i det forumet att jag inte var ensam om problemet.
HILFE HILFE HILFE 🙄
May 12, 2005
Jag har löst problemet, även om det är skumt. Någon här på forumet kanske kan förklara.
I Forceware menyn finns det något som heter Vsync. Och i standard är application controlled förbockat och då blir det en massa grafikfel och spelet skiter sig. Väljer jag läget "on" istället så funkar det utan problem.
😮 😮 😮 😀
1 Guest(s)