March 23, 2004
Min fps är väldigt ostabil och ligger nere vid 30 på dom flesta spelen så fort det händer något.
Dom spelen jag har märkt det mest på är CS, Diablo2 och GTA Vice.
På CS och diablo sjunker FPS:en till ca 30 och det blir rålagg så fort det händer saker, på Vice så laggar det till rätt hårt ibland det är allmänt oflyt.
Detta är ju inte speciellt krävande spel och jag har spelat alla spelen med 100% flyt förrut. Fick problemet för en vecka sedan och jag formaterade om igår men det är samma problem.
Har installerat alla drivrutiner, directX osv..
**EDIT**
Jag kan ju HA mer än 30 fps, men den droppar till 30 och lägre ibland så lågt som 0 och spelet stannar till några sekunder.
March 23, 2004
Alltså.. jag har ju formaterat hela datorn..:P
Sedan efter det har jag ju naturligtvis installerat om drivrutinerna.
Det hände bara helt plötsligt detta också.. en vacker dag när jag kände för att lira lite diablo så gick det knappt att spela för det laggade så hårt.
February 10, 2004
Möjliga fel:
*Drivrutiner (till bla. graffekort, internet etc.)
*kylning (främst cpu)
*internetuppkoppling
*skärminställningar (vid användning av plattskärm)
Hoppas du kan hitta nått.. hatar när det laggar!!
har du provat att skriva fps_max 101 i consolen på typ cs?
prova skriv developer 1 & sedan fps_max 300
jag gjorde så när min fps sjönk, men de var ör att en polare ställt ner den till 30 😛
aja good luck //Adde
March 23, 2004
Jag kör precis samma inställningar som jag alltid gjort, och cpu tempen är precis den samma som den brukar vara. Drivrutiner och sådant är det som sagt inget fel på för jag formaterade om (har en Partion som jag lägger windows,spel och drivrutiner på, så allt är nyinstallerat nu).
March 23, 2004
AMD_RULEZ wrote: Det är nog såpass illa att du inte ska ha så mycket högre fps... Men om det var bättre förr, så...
Kolla så du inte har en _massa_ progs i bakgrunden.
Jomen alltså.. Jag brukar köra med 100 fps stabilt utan att det droppar, och speciellt utan att det droppar till 30 och rålaggar. På GTA vice kan det ibland lagga så fruktansvärt mycket att det inte går att spela, och det spelet har jag spelat MYCKET på min dator utan lagg.
Nu har jag börjat fått "unhandled exception error" på GTA vice då och då, spelet hänger sig sen när man tabbar ser man en ruta med "unhandled exception error on adress: bla bla bla bla bla" sen när man trycker OK så stängs spelet av. Det problemet hade jag förrut med Diablo2 och andra spel, men det slutade efter en stund att komma sen jag valde att köra 2d på diablo. Då sa några att det kunde vara ramet som trasslade men jag körde memtest och det var inga problem då. Men nu när jag kör Speed Fan och tar "read info" så kommer det upp en massa errors på ram minnet!..
February 12, 2003
richardb wrote: [quote=AMD_RULEZ]Det är nog såpass illa att du inte ska ha så mycket högre fps... Men om det var bättre förr, så...
Kolla så du inte har en _massa_ progs i bakgrunden.
Jomen alltså.. Jag brukar köra med 100 fps stabilt utan att det droppar, och speciellt utan att det droppar till 30 och rålaggar. På GTA vice kan det ibland lagga så fruktansvärt mycket att det inte går att spela, och det spelet har jag spelat MYCKET på min dator utan lagg.
Nu har jag börjat fått "unhandled exception error" på GTA vice då och då, spelet hänger sig sen när man tabbar ser man en ruta med "unhandled exception error on adress: bla bla bla bla bla" sen när man trycker OK så stängs spelet av. Det problemet hade jag förrut med Diablo2 och andra spel, men det slutade efter en stund att komma sen jag valde att köra 2d på diablo. Då sa några att det kunde vara ramet som trasslade men jag körde memtest och det var inga problem då. Men nu när jag kör Speed Fan och tar "read info" så kommer det upp en massa errors på ram minnet!..
Prova memtest? Kan vara så att det är minnena som är "packa-ihop-benägna"...
Om det är så får du hoppas på att du har antingen garanti eller pengar...
December 31, 2001
richardb wrote: jaja, sak samma 8)
Nej det är inte sak samma, ungefär som folk säger hårddisken till själva lådan som omfamnar datorns delar.
Har du drivrutiner till moderkoret,3d kortet ?
Ta en titt på processer som du har igång och testa att köra ett 3d marks test.
1 Guest(s)