April 24, 2003
Dr_spackel wrote: Många har haft problem med sina minnen i A64 systemen har jag hört. Kanske kan det vara något
att undersöka ?
Finns några posts i forumet om det.
jag har haft ¤?(/"#(/#" problem med minnena! Men! Jag tog bort de nya jag köpte och satt in ett par gamla från en annan dator och då fick jag inga felmeddelanden och datorn startade inte om. Ja jag vet inte... Har ingen haft liknande problem? Satans jobbigt med tanke på att datorn är ny som snö. Inställingar någonstans? Hur flashar man om grafik kortet?
April 24, 2003
pa1983 wrote: kör memtest i 24h utan nåt fel så är minnet OK.
men jag fick ju då minnena. och när jag körde dem i den nya datorn så var den helt ostabil och fick fel i memtest. sen så tog jag från en annan dator de minnena som satt i den och satte dem i min och sedan mina nya minnen från min dator i den andra. då kördes min dator stabilt och det gjorde den andra datorn med, fast det var de minnena som visade fel i den nya datorn. Så det måste vara att de minnena inte funkar ihop med det moderkoret. Men detta med att allt hänger sig, det händer inte när jag har de nya minnena i utan när jag har minnena från den andra datorn. jag måste hitta felet!
2 Guest(s)