April 29, 2004
Jag söker såna online spel som man betalar varje månad
som redan har svenska spelar som pratar skriver på svenska . inom sqaud
fundera på eve eller starwars .
har bara test desa spel lite ,
tyckte det var för mycket att lära sig , verka ta tid komma , svårt komma med i en bra grupp
spelet som byggs på spela med andra spelare sammarbeta , helst med kunna få prata med svenska skriva på svenska inom sitt lag .
kom med gärna förslag på om du känner finns rum i tema squad för kunna ha chans få uppfattning av spelet . än springa omkring själv .
i eve eller star wars online
October 25, 2003
December 31, 2001
Zarathos wrote: hmm Guild Wars kanske
Då detta är i stort sett endast PvP så skulle jag inte rekomendera det till trådskaparen. Man kan ju även skapa en pvp karaktär på max lvl på en gång om man inte vill göra annat än att slåss mot spelare.
Spel som har mycket innehåll som håller en sysselsatt men tycker du om att questa och sådant så skulle jag föreslå Everquest 2 dock så är det inte så enormt mycket team beroende längre så folk väljer ibland att köra ensamna.
Eve är det spel jag spelat som jag har uplevt att jag har vart delaktig i något när vi tex fixa mineraler och sådant.
December 31, 2001
Till trådskaparen.
Vad menar du med handling online ?
Vill du ha massor av quests ? Eller vad är det du letar efter, skulle underlätta för mig att rekomendera något om du berättar lite mer vad du letar efter och vill göra.
Skiljer sig rätt mycket mellan spelen just hur alla quests är och sådant, vissa är bara samma skit om och om igen medans i andra spel känner man sig delaktig i världen.
May 19, 2003
Eve online kanske är något för dig? Om du gillar rymden så att säga 😉
I Eve är finns det många företag att vara med i, som är helsvenska, och eftersom Eve har en ganska svår inlärningskurva (inte svår, men ja..) så är det så gott som bara mogna människor som spelar, dvs man slipper alla 14 åringar som bara skriker och har sig ;).
(tror medelålderna på eve är runt 20-30 år, vissa är 50).
Som jag sa ovan så finns det många företag, och att göra saker tillsammans är i mitt tycke skitkul! Spelar oftast ingen roll vad man gör, har man ett bra företag och bra medlemmar så blir det skoj ändå.
Du har friheten att göra väldigt mycket i Eve, du kan tex bygga, "mina", vara en Merc/Pirat/Anitpirat, Scientist, Trader eller någon blandning av det om du vill det.
Skillsystemet i Eve, som du kanske såg när du prövade det, är helt underbart. Inga levels, man kan träna det man vill även fast man är Offline eller har stängt av sitt konot till och med (!). Så man slipper det OTROLIGT tråkiga med att speinga runt och döda för att bli bättre, utan här blir din karaktär bättre 24/7 så länge man tränar någonting ;).
Jag har spelat Eve i snart 2 år, och än har jag hur mycket som helst att lära mig, och finns massa saker jag inte gjort, så man tröttnar inte direkt.
En annan mycket rolig grej är att allt är på en server, så alla vet vem "han" är osv (om man jämför med WoW där det är flera servrar), och att Eve har ständigt förändrats av oss spelare! CCP, dom som gör Eve, har liksom ändrat Eve på sina vis efter allt som har hänt under de 2 åren, från stora "scams" som vart med i tidningar (ni kanske har sätt det, var ett tag sedan) till ännu större allianskrig som förändrar kartan totalt.
Och PVP systemet är mycket bra, dvs finns inget som är bäst och ingen som kan vara bäst (även om det skiljer 2 år mellan spelarna så kan den nya spöa veteranen med lite "brains") så man kan aldrig sitta i ett skepp och sen döda allt. Finns saker för alla situiationer så att säga, vilket gör PVP så otroligt roligt i små grupper.
Så, har nog pratat på en hel del om Eve, resten får du upptäcka själv om du väl börjar 😉
April 29, 2004
till Death On Wings
ja har på sensta tiden tröttnat lite på spela DOD moden till gamla half life , liknad krigs spel , vill få mer kontakt med spelare , att förstå englskan är det inga problem , men att skriva englskan är svårare för mig än prata , men är inte bra på att prata englska
själva springade att enbart att skjutta ta en flaga utan att kunns skappa något ,
mer handling av ett spel .
jag vill uppleva mer känsla helt ny värld av nya möjligheter, Tycket om Bybalon 5 start trek ,
att man kan bli överaska , spelet bör hålla hög nivå av spänning , som ex när man läser en bra bok , eller ser på tven . Nåt som kan fånga upp min uppmärksamhet .
stötta på nya problem ,
oväntade saker som kan inträffa , hittar eller råka en masa pengar , få oväntade ny kunskapp , få uppleva tur , slumpen , ett annat liv helt enklet ,
Vamp
har bara typp test eve lite , på gratis konto ,
gäller väl komma i en bra gruop ,
tar tid att lära sig spela eve
jag insåg att det fans mycket som man inte kunde få grepp om par månader ,
hur den världen, fungera livet i eve , hehe
September 12, 2001
Vamp wrote: Eve online kanske är något för dig? Om du gillar rymden så att säga 😉
I Eve är finns det många företag att vara med i, som är helsvenska, och eftersom Eve har en ganska svår inlärningskurva (inte svår, men ja..) så är det så gott som bara mogna människor som spelar, dvs man slipper alla 14 åringar som bara skriker och har sig ;).
(tror medelålderna på eve är runt 20-30 år, vissa är 50).
Som jag sa ovan så finns det många företag, och att göra saker tillsammans är i mitt tycke skitkul! Spelar oftast ingen roll vad man gör, har man ett bra företag och bra medlemmar så blir det skoj ändå.
Du har friheten att göra väldigt mycket i Eve, du kan tex bygga, "mina", vara en Merc/Pirat/Anitpirat, Scientist, Trader eller någon blandning av det om du vill det.Skillsystemet i Eve, som du kanske såg när du prövade det, är helt underbart. Inga levels, man kan träna det man vill även fast man är Offline eller har stängt av sitt konot till och med (!). Så man slipper det OTROLIGT tråkiga med att speinga runt och döda för att bli bättre, utan här blir din karaktär bättre 24/7 så länge man tränar någonting ;).
Jag har spelat Eve i snart 2 år, och än har jag hur mycket som helst att lära mig, och finns massa saker jag inte gjort, så man tröttnar inte direkt.
En annan mycket rolig grej är att allt är på en server, så alla vet vem "han" är osv (om man jämför med WoW där det är flera servrar), och att Eve har ständigt förändrats av oss spelare! CCP, dom som gör Eve, har liksom ändrat Eve på sina vis efter allt som har hänt under de 2 åren, från stora "scams" som vart med i tidningar (ni kanske har sätt det, var ett tag sedan) till ännu större allianskrig som förändrar kartan totalt.
Och PVP systemet är mycket bra, dvs finns inget som är bäst och ingen som kan vara bäst (även om det skiljer 2 år mellan spelarna så kan den nya spöa veteranen med lite "brains") så man kan aldrig sitta i ett skepp och sen döda allt. Finns saker för alla situiationer så att säga, vilket gör PVP så otroligt roligt i små grupper.
Så, har nog pratat på en hel del om Eve, resten får du upptäcka själv om du väl börjar 😉
Det här är lite lustigt från mitt perspektiv. Du beskriver Eve nästan på samma sätt som en tjejkompis till mig.
Hon älskar Eve och hon kan hålla på i timmar med det.
När hon hälsar på mig är det första hon gör...pluggar in nätverkskabeln och lirar i timmar. Rätt intressant att se på men jag skulle inte palla med Eve.
May 19, 2003
skiroy wrote:
Det här är lite lustigt från mitt perspektiv. Du beskriver Eve nästan på samma sätt som en tjejkompis till mig.Hon älskar Eve och hon kan hålla på i timmar med det.
När hon hälsar på mig är det första hon gör...pluggar in nätverkskabeln och lirar i timmar. Rätt intressant att se på men jag skulle inte palla med Eve.
Hehe, vad heter hon In-game om du vet det? 😛
Hehe, många som inte pallar Eve pga att det tar tid att lära sig. Men när man väl kommit in i det så är det sååå roligt :D.
April 29, 2004
finns det någon bak tanka på hur man ska lära sig för kunna spela eve ?
Om någon känner till en svensk grupp som spelar eve , erfarnhet av lära ut av eve
vad bör man börja med ,
för att lära sig spelet eve först grunden ,
stegen ,
vad kostar eve permånad att spele ?
via visa .
förut var eve uppdelad i två olika pris klaser
om man skulle spela hela rymden kostade det mer ,
Parasite Eve 2 ? inebär det att det finns två olika vertioner av Parasite Eve spela ?
May 19, 2003
Gabor wrote: finns det någon bak tanka på hur man ska lära sig för kunna spela eve ?
Om någon känner till en svensk grupp som spelar eve , erfarnhet av lära ut av eve
vad bör man börja med ,
för att lära sig spelet eve först grunden ,stegen ,
vad kostar eve permånad att spele ?
via visa .förut var eve uppdelad i två olika pris klaser
om man skulle spela hela rymden kostade det mer ,Parasite Eve 2 ? inebär det att det finns två olika vertioner av Parasite Eve spela ?
Jadu, finns många svenska företag som spelar och det är bara att fråga i "swedish" kanalen så ska du nog få mycket hjälp.
Eve kostar:
Cost/month* Total cost*
1-month-plan € 14.95 € 14.95
3-month-plan € 12.95 € 38.85
6-month-plan € 11.95 € 71.70
12-month-plan € 10.95 € 131.40
* VAT included
Eve har aldrig vart uppdelat i olika delar för olika pris.
Föreslår att du tar dig en titt på http://www.eve-online.com, där du kan få svar på nästan alla dina frågor. Finns bra player guides där också som lär dig mycket.
April 29, 2004
Zyrus
har du hitta någon svensk spel lag , försökt leta efter forum ,
för komma i på hemsidan av forumet måst nog ha betalat eller serial 14 days
innan ja börja spelar vill ha tag på , om det finns , hemsida för det svenska spelare som är med eve om det är företag spel grupp , elle hur lagen är uppdelad i små företag
September 7, 2005
April 29, 2004
dags för mig igen efter ca 2 år snart , starde denna tråd
hehe
Gör nytt försök denna gång , har ju hänt masa ny saker med eve sen sist jag prövad
verkar vara mer väl uttänk hur man lär sig spela eve bättre infrmation , mer genom tänk på träningen
kör en ny 14 dagar
Ni som spelade eve för ca 2 års sen är väl kvar ?
1 Guest(s)