May 19, 2003
Funderar lite nu. Vad jag minns, så är det inte olagligt att använda NO-CD cracks. För det är ju lagligt att göra backups av dina orginal filer, till bin och sen ut på nya skivor om orginal gått sönder, och då måste man använda No-cd crack för att det ska fungera.
Men det där kan ju ses på olika sätt... man kanske har warez med no cd och hela rubbet, men säger att det bara är backups, så man måste ju kunna bevisa att man har orginal, på nåt sätt =).
Jaja... rätta mig om jag har fel.
July 1, 2003
Å andra sidan tycker jag det hela är lite sjukt. Jag använder no-cd crack på de flesta av mina lagliga spel för att slippa sätta i cd-skivan varje gång jag vill lira ett spel. Tycker det är störande när hela spelet installeras fast man måste sätta i skivan för att konfirmera att spelet är lagligt.
December 10, 2003
Righgor wrote: Å andra sidan tycker jag det hela är lite sjukt. Jag använder no-cd crack på de flesta av mina lagliga spel för att slippa sätta i cd-skivan varje gång jag vill lira ett spel. Tycker det är störande när hela spelet installeras fast man måste sätta i skivan för att konfirmera att spelet är lagligt.
Jag håller med dig.
Fast 98% av crackarna äger inga lagliga kopior av sina spel.
1 Guest(s)