December 15, 2002
angående Guilwars! skulle vilja ha svar på några frågor.
Jag har guildwars orginal i min ägo. Kan jag köpa factions och nightfall och lägga in det och fortfarande spela på gw orginals eller flyttas allt över till det sista spelet som man lägger in? eller måste man vara en viss lvl innnan man kan spela expansionerna?
Eller ska jag klara vanliga gw först och sen köpa expansiornarna?
December 15, 2004
Jag vet iofs inte exakt hur det är med GW, men normalt så brukar expansions i onlinespel innebära en massa nya landskap osv, dvs alla kommer vara kvar i samma "värld" men ha möjlighet att ta sig till den andra "världen", men fortfarande vara på samma server och i samma spel.
December 15, 2002
April 24, 2006
Själv har jag Prophecies och Factions, samt funderar på att köpa Nightfall...
Det fungerar som så att om du har flera kapitel (som de kallas) så kan du resa mellan de olika kapitlernas världar; de utspelar sig i olika världar (Prophecies = Tyria, Factions = Cantha, Nightfall = Något jag ej minns)
Har du flera så kan du utöver detta få tillgång till fler skills (attacker, magier etc.), och du får även +2 karaktärsplatser för varje extra kapitel. I varje expansion så finns det utöver kärn-karaktärerna 2 nya yrken som inte finns i de andra (Factions: Assassin & Ritualist, Nightfall: Dervish & Pargon)
I Nightfall finns det även tillgång att ha datorstyrda sk. heroes som man själv kan ställa in vilka attributes, skills etc. de ska ha, dessa kan man välja in i sitt party och spela med om man känner för att spela själv eller av någon annan anledning vill ha med dem i sitt party. Dessa Heroes finns Inte i Prophecies eller Factions.
Om någon skulle fråga mig om de ska ta factions eller nightfall så skulle det antagligen bli Nightfall... Majoriteten verkar ska ha svarat samma sak.
Har du några ytterligare frågor så är det bara att fråga.
December 15, 2002
April 24, 2006
CrAsH[AT wrote: ]Tack Appoc, nu förstår jag bättre. Så du menar att jag kan resa mellan dom olika världarna när som helst under spelets gång? så man måste inte ha gjort något speciellt uppdrag eller så inann?
Well... första gången du ska till en annan värld så ska du ta en quest, sedan är det bara att trycka på en Båt på kartan så får man välja vilken värld man ska åka till...
1 Guest(s)