March 15, 2002
Fanns en sida, men jag minns inte adressen. Har du 1 lr 2 ghz cpu spelar ingen som helst roll, för det är inte den som begränsar. Processorn arbetar alltid lika hårt oavsett upplösning. Om ett spel flyter dåligt o man vill testa om det är processorn det beror på så är det bara att dra på lägsta upplösning, flyter det bättre då så är det grafikkortet.
June 30, 2001
Ace Ventura wrote: Det ska räcka med minumum 700mhz och ett krafikort som klarar DX6.
För att köra i recomenderat så behövs 2ghz med ett Geforce 4 men räkna med att om du ska köra max på allt så behövs det ett DX9 grafikort och en massa minne. 🙂
Då kan ju tom jag spela 🙂
October 29, 2002
Kolla adress för att se om din PC klarar av HL2:
March 14, 2002
3ddul wrote: Står inget om ram där jue =
Måste man köpa en till minnessticka mån tro?
Förresten, tror ni att amd prollar med kommer suga i hl2 eftersom de har så låg fsb?
Om jag fick bestämma så skulle jag säga till dig att köpa ett 512Mb RAM 🙂 Eftersom du har bra saker men lite för lite RAM i mitt tycke, minst 512Mb RAM ska man ha, så behöver man inte bekymra sig för RAM ett tag framåt, själv kör jag 256 + 512 nu.
June 6, 2002
http://www.half-life2.org.uk/check.php
Det här är en enklare test som jag hittade på goooooogle
May 7, 2003
gasolin wrote: [quote=3ddul]Står inget om ram där jue =
Måste man köpa en till minnessticka mån tro?
Förresten, tror ni att amd prollar med kommer suga i hl2 eftersom de har så låg fsb?
Om jag fick bestämma så skulle jag säga till dig att köpa ett 512Mb RAM 🙂 Eftersom du har bra saker men lite för lite RAM i mitt tycke, minst 512Mb RAM ska man ha, så behöver man inte bekymra sig för RAM ett tag framåt, själv kör jag 256 + 512 nu.
Men jag har ju 512MB RAM
2 Guest(s)