November 6, 2001
Jappse wrote: någon här inne på Forumet som vet dom Day Of Defeat:Source är fristående spel? eller om man köper Hl2 så har man en CD-key till CS och DoD? ganska bull om man måste köpa varje MoD för sig :cy:
Det finns olika paket med HL2 som man kan köpa (online).
Bronspaketet innehåller HL2 och CS:Source.
Silver innehåller HL2, CS:Source, HL:Source, DoD:Source och hela Valves bakkatalog på steam (de gamla spelen).
Guldpaketet innehåller silverpaketet samt en massa "riktiga" saker, t.ex. posters, vykort, t-shirt etc.
Jag vet inte hur det blir om du köper det i butik, men det här är iaf alternativen om du köper via Steam.
March 10, 2003
"Day of Defeat" blev precis som CS uppköpt och lancerat i butik. Därav att man
bara får det om man köper online via steam (silver eller guld paketet).
Köper du i butiken får du bara HL2 och CS:s (kanske HL1:S med ??).
Ett alternativ jag funderat på är att köpa online och sedan wärcha skivorna
så att jag kan installera utan att behöva ladda hela skiten via nätet.
Tror dock man måste koppla upp sig ändå om man vill lira LAN. Dvs så som
det är med CS idag. Du måste välja att enbart stänga av steam och inte logga
ut för att kunna lira på LAN.
CP funktion enligt mig, senaste lanet hade jag loggat ut och fick således inte lira LAN.
Slutade med att jag var tvungen att installera någon keff version som inte använde Steam eller nått.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 14, 2004
Ctrl wrote: "Day of Defeat" blev precis som CS uppköpt och lancerat i butik. Därav att man
bara får det om man köper online via steam (silver eller guld paketet).Köper du i butiken får du bara HL2 och CS:s (kanske HL1:S med ??).
Ett alternativ jag funderat på är att köpa online och sedan wärcha skivorna
så att jag kan installera utan att behöva ladda hela skiten via nätet.Tror dock man måste koppla upp sig ändå om man vill lira LAN. Dvs så som
det är med CS idag. Du måste välja att enbart stänga av steam och inte logga
ut för att kunna lira på LAN.
CP funktion enligt mig, senaste lanet hade jag loggat ut och fick således inte lira LAN.
Slutade med att jag var tvungen att installera någon keff version som inte använde Steam eller nått.
den där "keff" versionen som kör cs utan steam användes på cpl första året med steam 8)
March 23, 2004
Alltså DOD:source kommer också bli gratis ju. Det är ju en MOD precis som CS:Source..
Dom kan omöjligt sälja det separat och förvänta sig att många köper det, jag är 100% säker på att det kommer bli gratis, dom olika steam paketen är bra lurendrejeri vafan 😉
Alla kommer ju inte köpa det över steam, och om dom som inte köpt det över steam vill spela DOD:Source ska dom då behöva betala 5-600 eller vad det nu kostar för att köpa silver paketet och få med HL2 som dom redan köpt i butiken? NEJ, så kommer det inte bli!
March 23, 2004
GatriC wrote: det VAR en mod, den är uppköpt av valve nu och DOD:S är inte en mod, det är ett fristående spel som man måste köpa med ett hl2 paket
Men skitsnack allvarligt talat.
Vilken jävla flopp det kommer bli isåfall! Haha, säkert att många kommer köpa det. Speciellt inte över steam, vem fan köper ett spel man inte ens får på skiva, sen att man måste köpa det med kreditkort över internet. Tro det eller ej, men alla har inte VISA och MASTERCARD!..
December 31, 2001
richardb wrote: [quote=GatriC]det VAR en mod, den är uppköpt av valve nu och DOD:S är inte en mod, det är ett fristående spel som man måste köpa med ett hl2 paket
Men skitsnack allvarligt talat.
Vilken j**la flopp det kommer bli isåfall! Haha, säkert att många kommer köpa det. Speciellt inte över steam, vem fan köper ett spel man inte ens får på skiva, sen att man måste köpa det med kreditkort över internet. Tro det eller ej, men alla har inte VISA och MASTERCARD!..
För att du köper enbart spelet för att få en cd-key resten kan du dra över nätet och alla sitter inte med 56k som du så det tar inte lång tid om man sulle installera om det+ att du får det snabbare än om du skulle beställa spelet från tex webhallen.
De som inet har visa eller mastercard får antingen skaffa det elle gå och skita sig i näven. Jag köpte CZ över steam och det funkade prima, orka ha massa skivor överallt som man aldrig använder. Tycker personliogen att aalla spel skulle säljas så.
Spelen skulle bli billigare att köpa för att de inte behöver tryckas upp och skeppas iväg. Dock skulle många spelbutiker gå i graven för de enda som köper spelen då är modemanvändare.
March 23, 2004
Alltså, spel kan man gå upp på stan och köpa det tar en timme max.
Kul att behöva ladda ner ett spel varje gång man vill installera det? Lättare att ha det på en skiva!
Sen om man laddar ner det ska det fan vara billigt, och man ska kunna få ner BARA DOD:source.
Jag ska köpa Halflife 2 på skiva och det betyder att jag inte får tillgång till DOD:source om dom inte släpper det separat över steam eller ger ut det på skiva. Skulle aldrig skaffa ett kreditkort bara för att kunna köpa ett spel..
PLUS att om man har ett fodral och skit där CDkeyn står tappar man troligen aldrig bort det.
Ska man skriva upp den på en liten papperslapp lr?
Mycket smidigt........
*edit* Har du vaknat på fel sida? "Alla har inte 56k som du"
Vakna upp, alla tycker inte det är smidigt att ladda ner spel över steam som du.
Du behöver inte bli ledsen över det..
December 31, 2001
Tror inte du fattar detta med steam, varför ska du skriva upp din cd-key ? Är du rädd för att tappa bort den ? Nemen va gulligull, din cd-key kan bara användas 1 gång sen är den låst till det konto du registrerat den på.
Spelen i stan kostar oftast mer än vad de gör över steam. De kommer säkerligen släpps dod separat men det kommer även kosta pengar.
Det där med visa och mastercard är bara en tillgång, de som har ett kan få tag på spelet snabbare än alla andra och börja spela omedelbart när klockslaget slåtr till för release.
March 23, 2004
Jo det förståss, steam grejen tänkte jag fan inte på..
Spelen på stan kostar inte mycket mer..
Visst, man kan få spelet snabbare med visa och mastercard. Men nu var det ju inte det jag pratade om. Visa och Mastercard är ju dom ända sätten att betala? Och dom som inte har det kan alltså inte få spelet, vilket jag tycker är dåligt.
Sen tycker jag valve är ena snikna jävlar som ska ta pengar för en multiplayer mod, dom kommer fan tjäna tillräckligt på alla som köper HL2. Men dom kanske gör så för att fler ska köpa silverpaketet över steam så dom tjänar så mycket pengar som möjligt efterssom inte VUG får några pengar då (tror jag)..
Har för mig att dom skulle till rätten i februari nästa år eller så, hoppas valve förlorar så jävla hårt.
December 31, 2001
Om valve köper rättigheterna till en mod och sen sätter sina resurser och pengar på den så har de all rätt till att ta betalt för den. Jag skulle tagit betalt för det.
De betalar ju de killar som gjrode modden att fortsätta med den.
Vist kan man tycka att det är fel att bara de med visa och mastercard får det men just nu är det så att så himla många personer har just något av dessa kort och därför får tillgång till det. Vi har 2 visa i mitt hus, morsan har ett och jag har 1.
Kostar ju minimalt att ha och är enormt smidigt att betala med och man får rabbater vid internet köp så som på webhallen och liknande.
Jag fixade mitt visa för att få spela mmorpg dock så finns det inga mmorpg som jag tycker är roliga i längden men visa kortet gör jag mig inte av med.
March 23, 2004
Mjo, men om valve inte köpt upp rättigheterna så hade säkert någon annan gjort DOD: source, säkert lika bra också..
Kommer det ut i affärerna så lär det kosta 4-500 säkert. Och då pratar vi om en multiplayer mod.. Det är fan inte värt! Sen kommer det nog inte komma ut demos och skit till det så man kan inte precis testa det innan..
Om man kunde betala med vanliga betalkort så som sitt bankkort skulle det inte vara några problem..
Fast sen tycker jag det känns obehagligt att betala över internet med kort.. Känns som om något ska gå snett och nån jävel kapar kortet och snor alla stålar 🙂
December 31, 2001
Om inte valv köpt det hadde någon annan gjort det och de lagt pengar på det och då skulle de vilja ha pengar för det.
Tror det skulle kosta runt 200-300 kr om det släpptes löst.
Chansen att någon kapar dig på internet är lika stor som en person bakom disken skriver upp ditt kort numer och all information på kortet när du handlar med det och på så sätt ränsar ditt konto.
Fan lyckades just låsa min digipas.
2 Guest(s)