March 2, 2005
Har jag läst fel eller har nya xbox en processor med hela 3 kärnor!?!?!?!?!? http://www.xbox.com/en-US/hard.....erplay.htm här står det.. kan ha förstått fel men men.. sen så ska graffet ha 48 pipelines 😕 kan det stämma? står också där! och så 512 mb! nuvarande xbox har tror jag 64 mb minne, 360 har 512 bm, det är jävligt mycket mer minne för en konsoll.. kommer inte allt detta vara lika bra som en grymt bra pc är i dagens läge? om inte bättre?
November 27, 2003
N1ko wrote: [quote=Delph1]3 kärnor som kan köra 2 trådar var.
Grafikkretsen har unified shader arkitektur så 48 är vertex + pixel.
//Andreas
"unified shader arkitektur så 48 är vertex + pixel" ohhkej.. är det bra? kan du förklara vad det innebär så e du snäll
Här står det lite om det:
http://l3373n9in33r.innereyes.com/2005/10/shader-model-40-and-windows-vista/
//Andreas
March 11, 2003
Med tanke på att inga spel verkar skrivna för flertrådskörning, så kunde den ha haft 6 kärnor utan att det hade hjälpt. Jag har blivit allt mer skeptisk till såväl Xbox360 som PS3. Innan de har fått ordning på mjukvaran, så kommer PC ha gått förbi hårdvarumässigt, och vi är tillbaka där vi är nu.
December 25, 2000
denstore wrote: Med tanke på att inga spel verkar skrivna för flertrådskörning, så kunde den ha haft 6 kärnor utan att det hade hjälpt. Jag har blivit allt mer skeptisk till såväl Xbox360 som PS3. Innan de har fått ordning på mjukvaran, så kommer PC ha gått förbi hårdvarumässigt, och vi är tillbaka där vi är nu.
Sen kostar top-of-the-line PC;s därefter också.
Ondjultomte: De får väl lära sig, man kan inte vara konservativ och säga att vi ska skita i alla nya idér bara för att ingen kan dem (för att de är nya idér).
March 11, 2003
ViU wrote:
Sen kostar top-of-the-line PC;s därefter också.
Fast frågan är väl om det blir mycket dyrare i längden. Köper man vettiga komponenter, och säljer dem igen i någorlunda vettig tid, så blir inte kostnaderna så enorma. Särskilt med tanke på att man bör kunna få en mycket mångsidigare maskin.
1 Guest(s)