March 14, 2002
Sony har nu påbörjat utvecklingen av nästa generation av Playstation. Nu ska Sony satsa på onlinespelandet med snabb Internetuppkoppling och en ny processor följer med. Det sägs även att den kommer att vara 200 gånger snabbare än dagens hetaste pc-processorer. Med PS3 hoppas nu Sony att vinna större territorium på den allt växandet Onlinekonsolmarknaden och dessutom före konkurrenterna Microsoft och Nintendo.
Källa: gamepro
August 9, 2001
June 8, 2001
:spy: Konsoler
Begränsade färdig ihopställda märkesdatorer, ungefär 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: Kaleid den 2002-05-08 21:33 ]
June 8, 2001
"Billiga"? Ja (Dyra spel dock)
"Avancerade"? Nej, redan gamla, men har fördelen att spelen är direkt optimerade mer eller mindre till fullo, vilket resulterar ibland till spel som ser fantastiska ut.
"Bra spel"? Mer arkad-aktiga. Riktigt djupa hardcore spelen finns till PCn.
January 9, 2001
October 26, 2001
Innse fakta X-box kommer gå åt h*****e
spelen är hur dyra som helst.
Man kan aldrig lägg in en editor heller (gäller alla konsoler)
man kan inte ha snabbknappar eller så.
man har ingen precision på konsol heller.
man kan inte uppgradera dom dvs. göra så att man lär sig mer för det gör man när man fixar på med datorer.
man kan inte rita med konsoler och internet finns knappt heller
PC äger !!!
jag kritiserar mest x-box då jag vet att sony och nintendo och sega har bäst konsoler
Något mer att tilläga ?
Du Kaleid du har rätt det där med att de är som märkes datorer och så
och du ViU hur kan du säga att konsoler är avancerade då de bara har begränsningara och en sak till dom är absolut INTE för gamers
[ Detta Inlägg ändrades av: ironanders den 2002-05-13 15:58 ]
January 9, 2001
Hå hå jaja..
Folk som gillar arkad spel och hoppa o skjuta spel gillar oftast konsoller mer än PC.
Folk som vill dra igång o spela på 30 sek o klara ett spel på 9h genom att knappa som fan på skjutaknappen säger givetvis att PC suger.
Själv så gillar jag djupa spel, riktigt tunga flygsimulatorer och sysslar med grafik, så jag kommer ju INTE att gå o köpa en konsoll, även om jag kan uppskatta vissa spel på konsoller.
Iaf, man köper det man gillar och har användning för, och det betyder inte att allt annat suger.
1 Guest(s)