March 14, 2002
Nu är den tredje upplagan av spelgalan (spelens svar på grammisgalan) avklarad och årets bästa spel har korats. Den tredje upplagan av Spelgalan har avgjorts och årets bästa spel har korats. Evenemangen gick av stapeln på Cirkus i Stockholm och förutom glada pristagare fick de 400 i publiken se uppträdanden med bland annat Petter och FRE. Vinnarspelen plockades ut av en expertjury och 2 000 privatpersoner som hade röstat via sms. Samanlagt delades 13 priser ut och priset, förutom äran, bestod av den s.k. "Fia-pjäsen” och ett diplom.
Vinnarna i 2002 års spelgala är:
Årets strategispel: Black & White (pc) – Electronic Arts. Årets rollspel: Final Fantasy IX (PSone) – Infogrames. Årets äventyrsspel: Shenmue 2 (DC) – Sega. Årets sportspel: Virtua Tennis 2 (DC) – Sega. Årets familjeunderhållning: Harry Potter och de vises sten (PSone) – Electronic Arts. Årets actionspel: Max Payne (pc) – KE Media. Årets strategispel: Black & White (pc) – Electronic Arts. Årets rollspel: Final Fantasy IX (PSone) – Infogrames. Årets äventyrspel: Shenmue 2 (DC) – Sega. Årets sportspel: Virtua Tennis 2 (DC) – Sega. Årets familjeunderhållning: Harry Potter och de vises sten (PSone) – Electronic Arts. Årets barnspel: Pettson o Findus och murklornas värld (pc) – Gammafon. Årets racingspel: Gran Turismo 3 (PS2) – Egmont. Årets online- och nätverkspel: Operation Flashpoint (pc) – Toptronics. Årets plattformspel: Jak & Daxter (PS2) – Egmont. Årets simulatorspel: Operation Flashpoint (pc) – Toptronics. Årets svenska spel: Headhunter (PS2) – Amuze. Årets spel: Grand Theft Auto 3 (PS2) – KE Media. Årets marknadsföringsaktivitet: Game Boy Advance – Bergsala
Vann ditt favorit spel? Diskutera Spelgalan här i forumet.
Källa: MDTS
January 9, 2001
September 8, 2001
Årets online- och nätverkspel: Operation Flashpoint (pc)
Årets simulatorspel: Operation Flashpoint (pc)
😕 Va?! Op Flashpoint var juh ingen hit. Jag köpte det i affären till och med.. Och jag ha spelat det typ 15ggr. Fy fasen va dåligt det var.
Men ok för "Årets simulator spel" det är juh kanske sant.
September 2, 2001
Jag tycker inte att Operation Flashpoint var årets Simulator spel, nä, MS Flight Simulator, Train simulator eller något liknande ( eventuellt IL-2 Sturomvik ) borde vunnit det.. Operation Flashpoint är action spel, och ett dåligt sådant...
Bästa actionspel, Max Payne, vet inte riktigt, MOHAA borde väl vara gammalt nog för att vara med i omröstningen, eller ? I sådana fall anser jag att MOHAA borde vunnit, annars så godkänner jag Max Payne
årets rollspel : FF 9, nä, tycker jag inte heller, Anachrnox var miljarder gånger bättre, FF9 var det sämsta i serien hittils ( 7an är då bäst, följt av 3 och 8 på samma plats)...
Återigen Operation Flashpoint, årets nätverk / online spel ? Nä, inte det heller... Anarchy Online skulle kunna vara där, eller Dark Age of Camelot ... ( online spel då )... D2 LoD borde ju kunna tävla i den här kategorin också... Fast, addons kanske inte är tillåtet ?
January 11, 2002
Varför klagar alla på Operatioin Flashpoint?! Jag tycker det var helt rätt av juryn att ge det bästa simulator och bästa online-nätverks spel. Spelar ofta på 64-servrar på internet och det är HUR KUL SOM HELST 😀
Också roligt att det får bästa simulator; många verkar tro att det är ett vanligt action-spel; det här visar att det är mer än så
[ Detta Inlägg ändrades av: [PITA]Neo den 2002-03-24 00:00 ]
September 2, 2001
🙂 Visst är Operation Flashpoint en simulator på sätt och vis, men nog måste du erkänna att flight simulator, eller IL-3 Sturmovik (visst är det IL i början?) är mer simulator... Och personligen tycker jag det är bättre, även om jag egentligen inte gillar det heller, bästa simulator är en perfekt titel som de flesta inga bryr sig om 🙂
Men, när jag tänker efter, Operation Flashpoint måste ju nästan varit en väldigt realistisk simulator, för utvecklarna, Bohemia Software, fick ju ett kontrakt med Amerikanska staten att utveckla en träningssimulator åt dom 🙂 Så, kanske det är rätt rimligt ändå...
2 Guest(s)