Årets Bästa spel|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Årets Bästa spel
gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 19, 2002 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu är den tredje upplagan av spelgalan (spelens svar på grammisgalan) avklarad och årets bästa spel har korats. Den tredje upplagan av Spelgalan har avgjorts och årets bästa spel har korats. Evenemangen gick av stapeln på Cirkus i Stockholm och förutom glada pristagare fick de 400 i publiken se uppträdanden med bland annat Petter och FRE. Vinnarspelen plockades ut av en expertjury och 2 000 privatpersoner som hade röstat via sms. Samanlagt delades 13 priser ut och priset, förutom äran, bestod av den s.k. "Fia-pjäsen” och ett diplom.
Vinnarna i 2002 års spelgala är:
Årets strategispel: Black & White (pc) – Electronic Arts. Årets rollspel: Final Fantasy IX (PSone) – Infogrames. Årets äventyrsspel: Shenmue 2 (DC) – Sega. Årets sportspel: Virtua Tennis 2 (DC) – Sega. Årets familjeunderhållning: Harry Potter och de vises sten (PSone) – Electronic Arts. Årets actionspel: Max Payne (pc) – KE Media. Årets strategispel: Black & White (pc) – Electronic Arts. Årets rollspel: Final Fantasy IX (PSone) – Infogrames. Årets äventyrspel: Shenmue 2 (DC) – Sega. Årets sportspel: Virtua Tennis 2 (DC) – Sega. Årets familjeunderhållning: Harry Potter och de vises sten (PSone) – Electronic Arts. Årets barnspel: Pettson o Findus och murklornas värld (pc) – Gammafon. Årets racingspel: Gran Turismo 3 (PS2) – Egmont. Årets online- och nätverkspel: Operation Flashpoint (pc) – Toptronics. Årets plattformspel: Jak & Daxter (PS2) – Egmont. Årets simulatorspel: Operation Flashpoint (pc) – Toptronics. Årets svenska spel: Headhunter (PS2) – Amuze. Årets spel: Grand Theft Auto 3 (PS2) – KE Media. Årets marknadsföringsaktivitet: Game Boy Advance – Bergsala
Vann ditt favorit spel? Diskutera Spelgalan här i forumet.

Källa: MDTS

Misfit
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 32
155421
March 19, 2002 - 3:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Rätt action spel vann !

fozz
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 226
155438
March 19, 2002 - 5:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilka personer ingår i den sk "expert juryn"?

Illern
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 747
155448
March 19, 2002 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Årets online- och nätverkspel: Operation Flashpoint (pc)

Årets simulatorspel: Operation Flashpoint (pc)

😕 Va?! Op Flashpoint var juh ingen hit. Jag köpte det i affären till och med.. smile Och jag ha spelat det typ 15ggr. Fy fasen va dåligt det var.
Men ok för "Årets simulator spel" det är juh kanske sant.

gasolin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 591
155449
March 19, 2002 - 5:31 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-19 18:11, fozz wrote:
Vilka personer ingår i den sk "expert juryn"?

hehe, va vill du dem då? 😛

[NH]JoCCo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
155480
March 19, 2002 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker inte att Operation Flashpoint var årets Simulator spel, nä, MS Flight Simulator, Train simulator eller något liknande ( eventuellt IL-2 Sturomvik ) borde vunnit det.. Operation Flashpoint är action spel, och ett dåligt sådant...

Bästa actionspel, Max Payne, vet inte riktigt, MOHAA borde väl vara gammalt nog för att vara med i omröstningen, eller ? I sådana fall anser jag att MOHAA borde vunnit, annars så godkänner jag Max Payne wink

årets rollspel : FF 9, nä, tycker jag inte heller, Anachrnox var miljarder gånger bättre, FF9 var det sämsta i serien hittils ( 7an är då bäst, följt av 3 och 8 på samma plats)...

Återigen Operation Flashpoint, årets nätverk / online spel ? Nä, inte det heller... Anarchy Online skulle kunna vara där, eller Dark Age of Camelot ... ( online spel då )... D2 LoD borde ju kunna tävla i den här kategorin också... Fast, addons kanske inte är tillåtet ?

tobiasc89
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
156531
March 22, 2002 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-03-19 16:55, Misfit wrote:
Rätt action spel vann !

ProNine
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1630
156838
March 23, 2002 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Black & White kunde ha vunnit i fler kategorier faktiskt.

[PITA]Neo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 499
156851
March 23, 2002 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför klagar alla på Operatioin Flashpoint?! Jag tycker det var helt rätt av juryn att ge det bästa simulator och bästa online-nätverks spel. Spelar ofta på 64-servrar på internet och det är HUR KUL SOM HELST 😀

Också roligt att det får bästa simulator; många verkar tro att det är ett vanligt action-spel; det här visar att det är mer än så smile

[ Detta Inlägg ändrades av: [PITA]Neo den 2002-03-24 00:00 ]

[NH]JoCCo
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
156933
March 24, 2002 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

🙂 Visst är Operation Flashpoint en simulator på sätt och vis, men nog måste du erkänna att flight simulator, eller IL-3 Sturmovik (visst är det IL i början?) är mer simulator... Och personligen tycker jag det är bättre, även om jag egentligen inte gillar det heller, bästa simulator är en perfekt titel som de flesta inga bryr sig om 🙂

Men, när jag tänker efter, Operation Flashpoint måste ju nästan varit en väldigt realistisk simulator, för utvecklarna, Bohemia Software, fick ju ett kontrakt med Amerikanska staten att utveckla en träningssimulator åt dom 🙂 Så, kanske det är rätt rimligt ändå...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 246
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL