May 16, 2001
2001-04-18 16:02, skrev Fredrik F:
Jag lämnar formatet lite och säger Gran Turismo...!Helt klart det bästa racingspelet någonsin!! Bäst musik, grym grafik (för att vara PSX) samt goast körkänsla...
Finns ingen motsvarighet på PC som slår det...
Åh, jag håller med dig. Gran Turismo 1 och 2. 2:an är bättre dock. Det är så
fruktansvärt skön känsla i dem. Men då måste
man ju ha analoga knappar typ. Dual shock
kontroll alltså. MUMS! :>
February 7, 2001
Det spel som är mest realistiskt är nog GPL(Grand Prix Legends). Mycket hög inlärningskurva.
Men varör säger alla att ColinMcrae 2 är den bästa rallyspelet ??
Jag tcker att det finns knappt någon känsla i det. Men CM2 är ju ganska kul men på något vis så fattas det något för att locka mig att köra det. Fick testa fullversionen av en polare
Fast den bästa flygsimatorn är ju FS2000
väntar på FS2002 nu, får se när den kommer ut
May 24, 2001
CM2 suger!
Jag ska förklara varför också:
För "arkadig", dvs inte realistisk för 5 öre.
Bilen accar ju 0-100 på 2 sekunder på SNÖ, och när man ska svänga så roterar den runt mittpunkten.. och så har den tok för lite grepp i sidled, vilket leder till att man måste ta alla kurvor med bilen åkandes i sidled! Bilarna beter sig som svävare med superkraftiga motorer...
Sen är grafiken inte speciellt bra heller, visst bilarna är jättedetaljerade (överdetaljerade nästan), men banan ser för taskig ut.
Tacka vet jag Rally Masters..
February 7, 2001
Tacka vet jag GPL, inte är Rally Masters något bra, är ju lika arkadkänsla som i CM2.
Testa det och tyckte att det var inge bra alls 🙁
Alltså gillar ni arcade racers eller simulatorer ?? JAg ÄLSKAR simulatorer och gillar arcade racers, det är ju ibland trevligt att avkoppla med lite arkade
April 18, 2001
Har ni möjlighet så prova Nascar 4!
Jo jag vet, en massa ovalbanor, men det finns 2st "vanliga" banor också.
Körkänslan är helt underbar!
Något åt GPL-hållet.
Men roligast är arcadeläget, som är lagom mycket simulator tycker jag.
Grafik och motorljud i toppklass!
Kolla in repriserna så förstår ni!
Jag har aldrig varit intresserad av denna sorts biltävlingar, men detta spel med sin underbara körkänsla är en höjdare.
Kräver rejäl dator tyvärr. Och Force- Feedback ratt.
//Larsson
June 13, 2001
Altså ..ni har fattat helt fel faktiskt...
det mest spektakulära Bil spelet genom tiderna är inget mindre än det hederliga arcade spelet som inte heter mindre än vad namnet verkligen menar och vill nå ut till publiken med........följande:
TURBO OUTRUN...... C=64 Power...
Tack å hej....
Midtown madness e ganska schysst me... =o)
May 9, 2001
CMR2 är iof. bra men min ratt funkar inte riktigt med det spelet. Det suger. Brukar köra Need For Speed 2000 Porche istället. Snyggt. Lite buggigt bara. Spelet hänger sig ibland och man är tvungen att bryta strömmen till datorn. Vet ni om det finns en patch för det? Har hört att det ska finnas en sådan.
Sten
2 Guest(s)