December 4, 2001
Ett bra spel ska ha ett bra intro, vissa spel kan nästan vara värt priset bara för introts skull.
Ett bra intro behöver inte ha flashig grafik, stämmningen är likväl så viktig.
1.Ultimate Domain, Microids, 1994
Helt enkelt..underbart, när spel på CD-rom slog igenom så gav man ut en CD version av Ultimate Domain, och vilka fantastiska sekvenser man skapade, en härlig stämning !
2.Theme Park, Bullfrog, 1994
Theme Parks intro visade upp en oerhörd vacker grafik och kändes nytt och fräsht.
3.Actua Soccer 3, Gremlin, 1998
Riktiga fotbollsälskare spelar inte FIFA utan CM och Actua Soccer 3, introt i A3 är fruktansvärt snyggt, man får rysningar..
4.Call To Power 2, Actvision, 2000
Vacker grafik, perfekt musik och snygga ljud effekter när man far från Faraonernas tid till framtiden.
5.Lords of the Realm II, Sierra, 1996
Musiken passar perfekt, stämmningen är bra och krigsscenerna realistiska.
Precis utanför listan:
Caesar III, Pharao, Anno 1602, Age of Wonders och Seven Kingdoms
August 15, 2001
Tycker faktiskt att den snyggaste intron är Diablo II, fan va snyggt gjord! 😀
Men även den mest "innehållsrika" intron är Metal Gear Solid, fyfan va jag älskar det spelet.. Är som en enda lång film egentligen, fast än grafiken kanske inte är den bästa, men spelet är ändå underbart! Blev nästan tårögd av storyn...
December 15, 2001
Men du! Du glömde ju den bästa:
Syndicate
-Överlägset snyggast(ganska långt) intro, och litet är spelet också...Måste vara komprimerat eller ngt sånt
Ni som missat detta magnifika spel gör genast gå in på http://www.theunderdogs.org och ladda hem...
September 5, 2001
Zelda 64 - Enormt stämningsfyllt, jag tänker alltså på sekvensen innan man tryckt på Start, inget intro kanske men ändå. I övrigt är alla mellansekvenser MGS2 de överlägset coolaste jag sett! 😀
edit: stavfel
[ Detta Inlägg ändrades av: Kundvagn den 2002-01-21 10:03 ]
June 14, 2001
Det har gjorts massor av bra intron genom tiderna men för att nämna några:
- Black & White: Snacka om snyggt intro, religiös upplevelse
- Cvilization III: Kort men mycket genomtänkt.
- The Curse of Monkey Island: Guybrush i en radiobil. Klockrent
- Baldurs Gate: Magnifikt!
2 Guest(s)