March 4, 2003
1:X-com 2 - Grymmaste liret hittentills, spelar det fortfarande ibland 😉
2:Might&Magic VII - Bästa RPG liret nånsin
3:X-com 3 - Okej, fattar dom inte att dessa lir äger, gör fler tack
4:Icewind Dale Keep - Black isle äro mina gudar
5:Baldurs Gate 1+2 - Som sagt....Black isle
6:Planescape Torment - Än en gång
7:X-com 1 - Jupp aliens regerar
8:Might&Magic VI - Mera rollspel
9:Warlords 2 Deluxe - Kan strategin bli mer underhållande
10:Freespace Conflict 2 - Rymdsim e fräsigt.....
Hmmm, hade kunnat gör en top 50 lista med bara bra lir...störigt
March 4, 2003
JonaS wrote: 1. Fallout 2
2. Fallout 3
3. Quake 2ska ni ha och göra i ett par dar prova fallout kan kännas anigen segt i början men kommer man in i spelen är man fast. 2an tar ca 1vecka o klara, om man lirar väldigt mycket... 3an ca lika länge
Öhh, Fallout 3 finns inte. Men du kanske menar Fallout Tactics?
October 1, 2002
JonaS wrote: 1. Fallout 2
2. Fallout 3
3. Quake 2ska ni ha och göra i ett par dar prova fallout kan kännas anigen segt i början men kommer man in i spelen är man fast. 2an tar ca 1vecka o klara, om man lirar väldigt mycket... 3an ca lika länge
Ehehehe, 1 vecka? 😀
Det går att klara både Fallout 1,2 & tactics på ett par timmar, förutsatt att man vet vad man ska göra 😉
Tro nu inte att jag missförstår dig, jag vet också att du menar att det tar ca 1 vecka att klara 2:an om man är nybörjare, men det behöver inte stämma heller.
Räcker med att man hittar ner till San Fran och stjäl lite, sen kan man kuta omkring med superprylar och levla snabbt som attan. Inte så svårt direkt :p
EDIT: Höll på att glömma mina egna favvospel ^^ - Fallout (1 & 2), Starcraft, Baldur's Gate 1 & 2 (ToB inräknat), Descent Freespace 1 & 2 osv... (Älskar spel med lite djupare story och inte att förglömma, underbar musik :))
January 6, 2003
Vilket spel som är bäst?!
Om man ska se för när spelet kom eller vad jag ska tycka nu är ju lite skillnad. Kommer ihåg på pappas ABC80 att man kunnde styra en gubbe och få den att göra samanlaggt 5 rörelser + att den kunnde säga 3 meningar, det tyckte jag var skitkul på den tiden.
Sen har jag och min bror suttit flera timmar i sträck och försökte klara Police Quest på 286:an (äventyrsspel liknande Monkey Island 1) När Stunts kom fanns det ju inget liknande bilspel, man kunnde till och med bygga egna banor. Kommer också ihåg Lemlings 1, som jag spelade på pappas bärbara 386:a (ja det har funnits sånna :D)
Quake2 CTF var ruskigt roligt. Första spelet jag spelade med en klan (jag var tvunga att sluta för modemräkningen blev något hög, 1000:- första månaden :D)
Monkey Island 1-4 var och är fortfarande svinkul!
GTR 2002 är helt klart bästa bilspelet
Sim City och SimCity 2000 har man spelat antal dagar också
Total Analition, vilket LAN-spel
Sen har vi ju cs...Fast Action Quake slår det med hästlängder, tycker man cs är realistikst så spela Action Quake (utan sikte självklart), har man inte spelat Action Quake så gör det!!
Men bästa spelen måste nog gå till Action Quake och Civilation 1 och 2, ojoj vilka spel.
Kommer inte på fler spel, men det kommer kanske mer snart...
May 17, 2003
1 Guest(s)