March 31, 2002
July 20, 2001
Det finns 2 spel som varit mest banbrytande genom tiderna till PC.
Castle Wolfenstein och Command & Conquer.
Alla de PCspel som du tagit upp för att rösta på kom senare och är uppföljare/kopior/plagiat till Castle Wolfenstein.
Synd att du inte tagit med den andra delen av spelvärlden som dominerats av uppföljare/kopior/plagiat av Command & Conquer!
Angående spel till TVspel så har jag ingen uppfattning då jag alltid tyckt att de är värdelösa.
Atari däremot har jag haft men jag har aldrig spelat de spel som du nämner. Til Atari spelade man mest RoadWarrior 2000. Fast det är ju 15 år sen så jag kommer inte ihåg så mycket Atarisaker.
Hehe, man kanske skulle ta och ladda ner några emulerade spel och testa igen.
December 4, 2001
Lobo wrote: Det finns 2 spel som varit mest banbrytande genom tiderna till PC.
Castle Wolfenstein och Command & Conquer.
Alla de PCspel som du tagit upp för att rösta på kom senare och är uppföljare/kopior/plagiat till Castle Wolfenstein.
Synd att du inte tagit med den andra delen av spelvärlden som dominerats av uppföljare/kopior/plagiat av Command & Conquer!
Angående spel till TVspel så har jag ingen uppfattning då jag alltid tyckt att de är värdelösa.
Atari däremot har jag haft men jag har aldrig spelat de spel som du nämner. Til Atari spelade man mest RoadWarrior 2000. Fast det är ju 15 år sen så jag kommer inte ihåg så mycket Atarisaker.
Hehe, man kanske skulle ta och ladda ner några emulerade spel och testa igen.
roliga runderingar du har...
Men till atari spelade man inte roadwarrior... det är möjligt att du gjorde det men det var inte det största spelet. Hunter, Last Ninja och Giana Sisters var dem spelen som regerade. Framförallt Hunter med sin otroligt grymma vektor grafik :bgrin: :bgrin:
min röst i frågan hamnar helt klart på: DOOM!!!!!!!!!!!!
hur ofta spelade man inte det mot varann över pararellkabel eller seriell... 😉 😉
February 12, 2002
Platform: Super Mario Bros
Pussel: Tetris
Skräck: Resident Evil
Arcade: Pac Man (Möjligen spaceinv)
RPG: PokéMon (Det här lär jag väl få en massa skit för :blink: )
Sim: SimCity
Strategi: C&C (kanske Dune)
FPS: Quake (W3D & Doom var visserligen före men Q1 var en en helt annan sak! )
Bilspel: Need For Speed (Helt annars än de andra på den tiden)
Fighting: Killer Instinct (visserlgen fanns SF2 å MC men men)
Det var min åsikt och hade nån annan en så vill jag inte veta av den :arg:
(Skojja bara klart jag vill höra andras åsikter med 🙄 )
July 18, 2001
Illern wrote: [quote=Slartibartfast]Jag säger bara en sak: "MONKEY ISLAND"! (hela serien)
DET är ett riktigt spel det! Det var det första spelet jag köpte.
Exakt! Monkey island regerar! Inget spel klår det. :bgrin:
varför är inte de med i listan?? 👿 de är ju som sagt de bästa spelen genom tiderna! de och mortal kombat..
eller iofs var nästan alla spel till amiga skitbra.. 😀
June 17, 2002
Synd bara att mitt Intelivison pajjade.....finns det någon som kommer ihåg hamburgerspelet som kom ca 1984 eller skidspelet som kom ca 1982....helt klart stora klassiker....suck känner mig gammal.....
finns det någon som har ett fungerande Intelivision kvar?.. minns att de fanns i silver och i guld...(självklart köpte man konsollen som var i guld)prestandan var enorm på sin tid med hela 1-bits teknologi om jag inte minns fel....vad är de på nu.. minst 64-bits.. vad vet jag....kontrollerna var som en telefon med en "vippbar" snurrplatta längst ner....ja ja det var bättre förr....man brydde sig inte om fps m.m. man bara lirade.....för att inte tala om Battletanks två tanks som skall skjuta varandra... det ni battlefield 1942 freaks....samma tema kommer igen väntar bara på hamburgerspelet i ny skepnad.....alla har vi våra favoriter...oftast de man har vuxit upp med......kalls nostalgi.
3 Guest(s)