March 5, 2002
whoracle wrote: [quote=Illern][quote=Slartibartfast]Jag säger bara en sak: "MONKEY ISLAND"! (hela serien)
DET är ett riktigt spel det! Det var det första spelet jag köpte.
Exakt! Monkey island regerar! Inget spel klår det. :bgrin:
varför är inte de med i listan?? 👿 de är ju som sagt de bästa spelen genom tiderna! de och mortal kombat..
eller iofs var nästan alla spel till amiga skitbra.. 😀
precis! AMIGA!!!!! *åh*
*mitt hjärta bultar*
December 17, 2002
Alltså hur FAN kan folk få för sig att rösta på Halflife?? Själv tyckte jag det var schysst, men inte mer och verkligen inte guds gåva till datornördarna. Ok man ska respektera vad andra tycker, men ibland går det för långt! 👿
Det var ett hårt beslut mellan Doom serien och Starcraft, även om Last Ninja fick mig att stanna upp o tänka efter en gång extra. Commodore 64, var tog du vägen?
Min röst gick till Starcraft. Var mycket tvekande men jag tror att det blir rätt.
Fast egentligen kan man inte fråga vilket som är det bästa spelet såhär på rak arm. Borde vara bättre att först komma fram till det bästa spelet i sin grund-genre. Typ FPS, RTS, TBS o.s.v. o.s.v.
October 22, 2001
Campaigner hur kan du inte förstå att folk röstar på HL? Jag menar de skapa en helt ny comminty som gjort så mycket för moddare, CS som yrke, spelats mest på internet i hela världen, skapat nytänkande hos spelföretag gällandes modverktyg, osv..
Nä jag kan inte förstå att folk röstar på HL 😉
Fast Last ninja var skitkul.
September 18, 2002
scoredevil wrote: Synd bara att mitt Intelivison pajjade.....finns det någon som kommer ihåg hamburgerspelet som kom ca 1984 eller skidspelet som kom ca 1982....helt klart stora klassiker....suck känner mig gammal.....
finns det någon som har ett fungerande Intelivision kvar?.. minns att de fanns i silver och i guld...(självklart köpte man konsollen som var i guld)prestandan var enorm på sin tid med hela 1-bits teknologi om jag inte minns fel....vad är de på nu.. minst 64-bits.. vad vet jag....kontrollerna var som en telefon med en "vippbar" snurrplatta längst ner....ja ja det var bättre förr....man brydde sig inte om fps m.m. man bara lirade.....för att inte tala om Battletanks två tanks som skall skjuta varandra... det ni battlefield 1942 freaks....samma tema kommer igen väntar bara på hamburgerspelet i ny skepnad.....alla har vi våra favoriter...oftast de man har vuxit upp med......kalls nostalgi.
AH yes Burgertime. SVÅRT SPEL!!!!! Finns ju till atari 2600 😀 Finn till NES oxå 😉 Men det typen av spel passar helt klart bäst på intellivision och atari 2600!
1 Guest(s)