August 17, 2003
Helt klart Zelda!!
Det enda spel jag verkligen har levt mig in i på riktigt, kanske lite för mycket ibland 😀 Visst jag har levt mig in i anadra spel också, men inget har berört mig så mycket som Zelda serien.
Brrr. kommer ihåg alla trevliga stunder med OOT *längtar tillbaka*
May 15, 2003
January 23, 2002
Röstade på Half-Life serien men det finns massor med spel som aspirerar på bästa enligt mig, svårt å välja.
Men lätt för mig å inte välja Zelda eftersom jag aldrig haft något TV-spel och därmed aldrid spelat Zelda så mycket, bara testat det nån gång.
Spel som jag tycker är bra utan inbördes rangordning:
Half-Life serien (Half-Life, Opposing Force och Blueshift, samtliga ett nöje å spela enligt mig.)
Command & Conquer (Originalet, Red Alert och Red Alert 2 samt tilläggen till dem. Gillade aldrig Tiberian Sun och Generals riktigt.)
GTA (GTA 1, GTA 3 och Vice City)
Need For Speed (Samtliga spel i serien tycker jag är bra.)
Hitman 1 & 2 (Underbart spel enligt mig, kul å vara yrkesmördare)
Myst (Här räknar jag in Myst, Riven och Exile. Pusselspel när de är som bäst.)
Colin McRae 1 & 2 (Behövs det nån kommentar? Har faktiskt inte provat 3:an, väntar på 4:an till PC)
Medal of Honor (Hela serien än så länge, vet många tycker det saknar lite men jag tycker spelserien är bra)
TOCA (1:an, 2:an och 3:an, alla är bra)
Battlefield (Mumma i nätverk)
Counter-Strike (Också mumma i nätverk)
Crimson Skies (Tyckte det var skitkul å flyga runt med plan som kunde göra vad som helst i princip)
StarLancer (Mycket bra science fiction spel enligt mig)
MS Flight Simulator (Alltid roligt å flyga, jag vill ha en riktig flygkontroll till datorn men de kostar så mycket 🙁 )
Hmm, finns ju fler men orkar inte rada upp mer nu 🙄
Edit: Några till.
Wolfenstein (Originalet)
DOOM 1
DOOM 2
Quake 1
Quake 2
Duke Nukem (Alla gamla plattformsversioner och 3D)
Commander Keen (1-6)
FIFA (Inte alla år men de flesta)
Settlers 1
Monkey Island
Prince of Percia 1 & 2
Edit 2: Alla dessa spelen kanske inte aspirerar på bästa genom tiderna men det är spel som jag har tyckt varit bra och stuckit ut lite i mängden av spel som man spelat.
Kom på ett till för övrigt, Max Payne 1 & 2. 😀
November 29, 2001
Zelda (SNES), Mario (3an till NES), Metroid (SNES), Street Fighter (II Turbo till SNES).
SNES krossar alla konsoller. 🙂
För övrigt har jag precis fått tag på en begagnad Nintendo 64 och det sista kvarvarande exemplaret av Paper Mario i lokala TV-spelsaffären. Riktigt kul. 😀
January 26, 2004
Tror inte det går att rösta fram ett spel eftersom folk tycker så pass olika, förövrigt så blir jag trött på att cs och half-life räknas som samma spel i många sånna här röstningar, det är rätt som Steel säger cs och hl är skillda spel som använder samma motor, vet folk som inte äns har spelat hl fast dom har köpt det för att kunna spela cs valve måste käna storkovan på den moden.
själv tycker jag bualders gate 2 var ett helt underbart spel, har suttit i timma med det och sett mi karaktär gå upp i level, det har lämnat spår för livet tror jag.
July 26, 2003
Marron wrote: Säger halo till xbox.. det är det bästa spelet jag spelat..
Usch, man kan ju inte bedömma ett så pass nytt spel vad gäller en sådan här lista.
Jag måste nog svara Sonic-serien, De flesta Final Fantasy-spelen, Super Mario-serien (Speciellt Super Mario 64) och säkert många fler som jag inte kommer på just nu.
Oh shit, I just realised that I'm in love with a blue hedgehog.
Och det väckte minnen om hur jag hade våta drömmar om den där rosa kaninen i serietidningen... (eller ja, så våta drömmar som man kan ha vid 5 års ålder). 😀
Det har inte skadat mig inte... 😕
1 Guest(s)