October 8, 2001
Stal wrote: Det är en bra spelide men tyvärr så är det lite obalanserat mellan vapenslagen samt hitboxen verkar mycket dålig. Att behöva tömma allt man äger och har som fotsoldat för att ta död på någon är lite tråkigt
Skulle varit lite kraftigare vapen så man inte alltid skulle behöva ta ett fordon för att kunna uträtta något. Hoppas DICE gör en uppföljare med bättre hitbox, nätkod samt lite kraftigare handeldvapen 😛
Kan du inte träffa saknar du skills.
nu i 1.2 patchen så har det blivigt bättre så att server registrerar skotten bättre än tidigare, så kan du inte träffa nu är du defenitivt riktig värdekass.
Det har fixat mycket i patchen, jag spelar ofta som antitank tar tanks med bazookan och infanterister med pistolen, jag plockar då folk ganska lätt med pistolen så några fel på hitboxar och sånt som du nämner stämmer inte alls, iaf inte nu i v1.2
October 22, 2001
[Molotov wrote: ][quote=Stal]Det är en bra spelide men tyvärr så är det lite obalanserat mellan vapenslagen samt hitboxen verkar mycket dålig. Att behöva tömma allt man äger och har som fotsoldat för att ta död på någon är lite tråkigt
Skulle varit lite kraftigare vapen så man inte alltid skulle behöva ta ett fordon för att kunna uträtta något. Hoppas DICE gör en uppföljare med bättre hitbox, nätkod samt lite kraftigare handeldvapen 😛
nu i 1.2 patchen så har det blivigt bättre så att server registrerar skotten bättre än tidigare, så kan du inte träffa nu är du defenitivt riktig värdekass.
Det har fixat mycket i patchen, jag spelar ofta som antitank tar tanks med bazookan och infanterister med pistolen, jag plockar då folk ganska lätt med pistolen så några fel på hitboxar och sånt som du nämner stämmer inte alls, iaf inte nu i v1.2
Varför tror du inte BF1942 slagit ut tex CS ännu? För att de flesta tycker som jag. Jag tycker de är ett kul lekspel men att kalla nätkoden bra är ju att ta i. Ok att hitboxen blivit bättre i 1,2 men den är inte ännu tillräckligt bra samt som sagt så känns alla vapen helmesiga, lite krut skulle de stoppat i skotten.
Varför tror du många PRO GAMERS säger att de lirar inte BF1942 pga sugig nätkod och dålig hitbox. Om de skulle fixat dem 2 felen så skulle de slagit ut CS, Q3, UT, osv men nu kommer de liras ett tag för att sedan dö ut, OM DE INTE FIXAR FELEN. Se på CS så ser du ett spel som uppskattas ännu efter så många år, visst de har i vissa betor haft fel men de fixades till. De är de jag menade att BF1942 måste göra, fixa felen så kommer de spelas mera.
November 10, 2002
Stal wrote: [quote=[Molotov]][quote=Stal]Det är en bra spelide men tyvärr så är det lite obalanserat mellan vapenslagen samt hitboxen verkar mycket dålig. Att behöva tömma allt man äger och har som fotsoldat för att ta död på någon är lite tråkigt
Varför tror du inte BF1942 slagit ut tex CS ännu? För att de flesta tycker som jag. Jag tycker de är ett kul lekspel men att kalla nätkoden bra är ju att ta i. Ok att hitboxen blivit bättre i 1,2 men den är inte ännu tillräckligt bra samt som sagt så känns alla vapen helmesiga, lite krut skulle de stoppat i skotten.
Varför tror du många PRO GAMERS säger att de lirar inte BF1942 pga sugig nätkod och dålig hitbox. Om de skulle fixat dem 2 felen så skulle de slagit ut CS, Q3, UT, osv men nu kommer de liras ett tag för att sedan dö ut, OM DE INTE FIXAR FELEN. Se på CS så ser du ett spel som uppskattas ännu efter så många år, visst de har i vissa betor haft fel men de fixades till. De är de jag menade att BF1942 måste göra, fixa felen så kommer de spelas mera.
Om man gillar spel där vapnen ser ut som stickor så duger väl CS...
October 23, 2001
Varför jämföra BF med CS? CS är kanonbra och står i en klass för sig i sin gren!
BF1942 står för nyskapande där ett fordon inte bara är en box med fula texturer på!
Ni som verkligen äger spelet BF1942 eller känner någon som äger det och har testat det på internet mer än 15 minuter kan inte uppriktigt påstå att det suger!
Om man testar spelet på Internet med 1.2 patchen och spelar en stund så att man lär sig banorna och upplägget förstår man vilket coolt och bra spel vi pratar om!
October 22, 2001
Har aldrig sagt att de suger bara att det finns brister som måste fixas till om de vil överleva 6 månader till på nätet. Sen att vapen ser ut som sticker eller grafik hit och dit, visst de är kul med snygg grafik men de som gör att ett spel överlever sig själv är inte grafik. Det är spelkänslan i det, fixar det nätkoden och gör en bättre hitbox så kan BF1942 bli ett spel som äger. För nu är det bara bra och visst det är kul också men det äger inte enligt mig.
1 Guest(s)