Battle for middle earth|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Battle for middle earth
richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 16, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju underbart kul!

Men jag är fast på 3dje striden med evil.. Det är meningen att jag ska springa runt i en skog och döda hobitarna och alla hjältarna, men inte fan har man någon chans när man inte ens får ett riktigt läger utan bara ett gubbhus och 2000 kr..

Så fort jag går utanför campen så står det miljontals pilbågsskyttar där, har inte en chans! Har iaf kommit såpass långt att man får möta legolas och dvärgen på en kulle.. självklart har man 1000 pilbågsskyttar plus 2 hjältar emot sig. Själv hade jag 2 grupper pilibågisar och 2 st grupper med uruk hais samt han ledarsnubben. Vi STENDOG! Finns inte ens chans att man kan klara detta med så lite gubbar!

Hur ska man göra? :S

Vamp
Member
Medlem
Forum Posts: 2675
798291
December 17, 2004 - 12:16 am
sp_Permalink sp_Print

Ja visst är det kul! Har själv kört halva Evil campanen.

På det updraget som du är på nu så hade jag inga problem. Jag har jämt 150+ gubbar, så jag hade väl då ca 100´gubbar, så jag bara rampage genom hela banan.
Om du börjar med jättelite gubbar kanske du ska ta ett annat land först, där du kan bygga upp en arme. För så som jag har fattat det så är det den armé man har kvar efter en match, som man fortsätter att kriga med.

Pilbågsskyttar äger, iaf dom onda (både mordor och isengard). Typ de ända jag bygger, är mest effektiva. Har inte spelat något med Gondor ocg Rohan.

Lycka till iaf.

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 363
798339
December 17, 2004 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Jo jag skaffade det igår och det är riktigt kul 😀 sitter och kör good campaign men har lite problem på Helms Deep. Fienden har ju så enormt många gubbar!!!

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
798352
December 17, 2004 - 9:09 am
sp_Permalink sp_Print

det finns lite guld lite här o var på den banan...så den e inte så jätte svår..lurz köttar rätt så bra.

Sen så borde du ha den skövla skog skillen, använd den när den har laddat klar så får du en del pengar

Vamp
Member
Medlem
798353
December 17, 2004 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Jozzo wrote: Jo jag skaffade det igår och det är riktigt kul 😀 sitter och kör good campaign men har lite problem på Helms Deep. Fienden har ju så enormt många gubbar!!!

Helms Deep var kul, iaf som ond men det var lite enkelt. TOg över allt på ca 5 min. Men det är fortfarande kul =)

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
798464
December 17, 2004 - 1:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: Ja visst är det kul! Har själv kört halva Evil campanen.

På det updraget som du är på nu så hade jag inga problem. Jag har jämt 150+ gubbar, så jag hade väl då ca 100´gubbar, så jag bara rampage genom hela banan.
Om du börjar med jättelite gubbar kanske du ska ta ett annat land först, där du kan bygga upp en arme. För så som jag har fattat det så är det den armé man har kvar efter en match, som man fortsätter att kriga med.

Pilbågsskyttar äger, iaf dom onda (både mordor och isengard). Typ de ända jag bygger, är mest effektiva. Har inte spelat något med Gondor ocg Rohan.

Lycka till iaf.

Klarade det igår natt, det var väldigt enkelt egentligen.. Bara jag som missat att man kunde värva 2 st troll 😀

För mig var det där första banan man fick spela med han lurtz snubben..

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
798473
December 17, 2004 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Jozzo]Jo jag skaffade det igår och det är riktigt kul 😀 sitter och kör good campaign men har lite problem på Helms Deep. Fienden har ju så enormt många gubbar!!!

Helms Deep var kul, iaf som ond men det var lite enkelt. TOg över allt på ca 5 min. Men det är fortfarande kul =)

bleh hur fan lyckades du med de? är du elit elr kör du bara på easy ^^ jag klarar mig bra tills dammen går sönder 🙁 sen går d åt helvete typ...

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
798560
December 17, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jozzo wrote:

bleh hur fan lyckades du med de? är du elit elr kör du bara på easy ^^ jag klarar mig bra tills dammen går sönder 🙁 sen går d åt h*****e typ...

låt legolas stå där o skjuta...han tar allt 😀

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
798631
December 17, 2004 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har 500 command points på min evil campaign nu. Finns det inget sätt att utöka så man kan ha mer i multiplayer också? En av anledningarna till att jag längtade efter det här spelet var att man skulle kunna skicka en armé på 300 gubbar på sina LAN kamrater 🙂

Vamp
Member
Medlem
798691
December 17, 2004 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Jag har 500 command points på min evil campaign nu. Finns det inget sätt att utöka så man kan ha mer i multiplayer också? En av anledningarna till att jag längtade efter det här spelet var att man skulle kunna skicka en armé på 300 gubbar på sina LAN kamrater 🙂

har inte hittat den funktiuonen än, om den ens finns. Hoppas det iaf, för 200 units max är FÖR lite. Vill ha typ flera tusen muhahah! 😀

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
798774
December 17, 2004 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

har dör mig att jag läste någon stans att man kan skriva om någon fill och utöka antelet man kan ha, dock börjar det lagga vid större antal om jag förstog rätt,

Vamp
Member
Medlem
798826
December 17, 2004 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: har dör mig att jag läste någon stans att man kan skriva om någon fill och utöka antelet man kan ha, dock börjar det lagga vid större antal om jag förstog rätt,

Jo, körde nyss 2vs2 och det laggade väldigt mycket =). Men spelbart iaf.
Kul somfan med stora slag.

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
798844
December 17, 2004 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote: [quote=Tyrfing]har dör mig att jag läste någon stans att man kan skriva om någon fill och utöka antelet man kan ha, dock börjar det lagga vid större antal om jag förstog rätt,

Jo, körde nyss 2vs2 och det laggade väldigt mycket =). Men spelbart iaf.
Kul somfan med stora slag.

Vart är det man ändrar?

Jag är på ett skitsvårt ställe nu på campaign, så jobbigt och tråkigt att man tröttnar på spelet fan. Hur många riddare jag än dödar kommer dom fortfarande tillbaka, och jag HATAR pilbågsskyttar.. Jag brukar köra ihop pikemen och uruk hai warriors så dom blir en trupp, har funkat überbra fram tills nu.. Dom har oändligt med gubbar.. tar aldrig slut på fanskapet, försöker jag ta över deras små läger så attackerar dom med värsta stora styrkan mot mitt läger 🙁

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
798889
December 17, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

rock599 wrote: [quote=Jozzo]

bleh hur fan lyckades du med de? är du elit elr kör du bara på easy ^^ jag klarar mig bra tills dammen går sönder 🙁 sen går d åt h*****e typ...

låt legolas stå där o skjuta...han tar allt 😀

lol märkte just att man kunde peppra ner gubbarna me krutet.... när de inte kunde spränga muren var banan lätt som en plätt ju 😀

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
798897
December 17, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Jag har 500 command points på min evil campaign nu. Finns det inget sätt att utöka så man kan ha mer i multiplayer också? En av anledningarna till att jag längtade efter det här spelet var att man skulle kunna skicka en armé på 300 gubbar på sina LAN kamrater 🙂

600 e max...tråkigt eftersom där e många uppdrag där man får mer..skulle haft typ 800 nu om jag fått dem osså 🙁

hatar också pilbågs skyttar...speciellt om man har mordor orcer...FAN VA KASSA DEM E! visst kostar inget men man måste ha 600 såna innan dem ens kommer nära 100archers. Det blir dryg detta spelet, ska fan ta ner saruman och uruks till minas tirith så dem kan göra lite skada, uruks kan man iaf ge bättre armor o vapen då blir dem halv bra iaf

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
799087
December 18, 2004 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

Men kan man inte ändra nånstans så man kan ha fler än 600 då?

Jag kör alltid uruk warrior-uruk pikemen.. Funkar bra mot Rohan eftersom deras hästar krossar mina stackars warriors om jag inte har ett par pikemen med..

Saruman är ju jävligt effektiv också.. bara gå fram och göra hans blast grej så kan man spränga bort en halv armé med gubbar.

Men jag tycker också att isengard borde ha bättre skyttar, crossbows SUGER. Warg riders är inte mycket att hänga i granen heller, kostar jävligt mycket och man måste uppgradera armon för att dom överhuvud taget ska kunna ta emot 2 st pilar..

Är helt fast på min campaign nu.. Så jag provade köra lite med dom goda. FYFAN vad tråkigt det var.. Först gå omrking i moria, sen fick man ju slåss vanligt iofs, men det var inte kul för man var ju underlägsen, fick attackera 3-4 ggr med full armé för att få död på fanskapens läger. Men det tredje uppdraget är nog ändå det sämsta.. Måste hålla reda på alla heroes samtidigt som det kommer jobbiga goblins och troll från alla håll och kanter.. USCH!!!!

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
799387
December 18, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag klarade just minas tirith i de godas kampanj och jag älskar att ha en grupp uppgraderade tower guards framför uppgraderade rangers asså. Fan en sån grupp mosar allt. Rangers gör ju riktigt trevligt skada och towerguards rustning tål ju jävla massa pilar 🙂

Tyckte det var synd att Minas Tirith var så lätt 🙁 de kom ju aldrig ens igenom porten!!!

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
799676
December 18, 2004 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jozzo wrote: Jag klarade just minas tirith i de godas kampanj och jag älskar att ha en grupp uppgraderade tower guards framför uppgraderade rangers asså. Fan en sån grupp mosar allt. Rangers gör ju riktigt trevligt skada och towerguards rustning tål ju j**la massa pilar 🙂

Tyckte det var synd att Minas Tirith var så lätt 🙁 de kom ju aldrig ens igenom porten!!!

Men dom godas campaign är så trååkig. 3dje uppdraget är så frutkansvärt värdlöst.. Är det många sånna där uppdrag där man ska gå runt med en massa hobbits och skit?

Jozzo
Kommer du hit ofta?
Medlem
799694
December 18, 2004 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: [quote=Jozzo]Jag klarade just minas tirith i de godas kampanj och jag älskar att ha en grupp uppgraderade tower guards framför uppgraderade rangers asså. Fan en sån grupp mosar allt. Rangers gör ju riktigt trevligt skada och towerguards rustning tål ju j**la massa pilar 🙂

Men dom godas campaign är så trååkig. 3dje uppdraget är så frutkansvärt värdlöst.. Är det många sånna där uppdrag där man ska gå runt med en massa hobbits och skit?

kmr inte ihåg vilket uppdrag nr 3 var just nu. Men det e bara precis i början man springer runt med massa små hober å sånt typ. Jag tyckte de ondas kampanj var tråkig hehe... e ju trist å springa runt me 110 uruk-haier ^^

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
799706
December 18, 2004 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Har börjat tröttna på spelet nu, det är för svårt.. Har inte haft speciellt stora problem med någon bana på campaign. Men nu sitter jag stenfast på en bana.. det tar aldrig slut.. byggde gubbar tills det vart slut på command points och gick till attack, men dom där jävla rohanarna står ju med sina pilbågar i sitt förbannade slott och skjuter på mig.. försöker man ta dit lite battery rams (eller vad dom nu heter) så stendör dom på 3 sek pga att fienden har läger över hela mappen. Så fort jag är ute och tar över lite tar dom tillbaka det på nolltid. Det är alldeles för svårt för att vara medium!

Uppdrag nummer 3 med goda är andra gången man får spela med gandalf och gänget. När man är hos alverna och ska försvara sig mot en goblin attack.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 94
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL