May 2, 2007
hej. just nu har jag ett grafikkort som heter ATI Radeon X800 Pro ch den funka jätte bra förut ¨på BF2.. men helt plötsligt s¨börja typ skärmen flimra!?. 😮 .. ni kan se bild ingame och i lobbyn om ni kontaktar mig på [email]robinmoller6@hotmail.com[/email].... men iaf. BF2 har ju support för det men det ligger på 70-75 grader när jag lirar BF2.(överklockad)... jag har testat stänga av klocken helt å hållet men det funkar inte. har grafikkortet blivit skadad av överklockningen?. och vad tkr ni jag ska köpa för nytt grafikkort?. funderar på köpa HIS Radeon X1550 256MB DDR2, iFan, AGP8X, 2xDVI/Tv-Out, Retail och stödjer BF2 det kortet elr är det dåligt grafikkort?. och kan ni säga några bra grafikkort till BF2 pris från 100-800kr.... vore tacksam för hjälp. ännu tacksammare för om du kan fixa flimringen utan köpa något.... 😛
December 27, 2003
kan alltid bli något haveri. Avvinstallera grafikdrivrutinerna, och kör Driver Cleaner. Prova att installera ett par äldre drivrutiner. Värt att prova innan du börjar jaga efter nya komponenter
ang. x1550 så är det sämre än ditt x800. det "sämsta" jag skulle sikta på i din sits skulle nog vara ett X1600PRO. kostar nog runt 800:-
December 27, 2003
matssjoberg wrote: x1600pro presterar sämre än x800pro....
Skulle rekomendera ett begagnat kort om du ska ha agp. Det ända agpkort som är någorlunda prisvärt i dag är x1950pro och det är ju för dyrt (1800kr).
jag vet att det är sämre. men han ville ha något för max 800kr, och det är väl det bästa man kan få i den prisklassen
2 Guest(s)