The forums are currently locked and only available for read only access
Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
Member Since:
September 1, 2002
September 1, 2002
Offline
Jag gillar inte när frameraten svajar upp och ner (typ från 140 ner till 30, som det blir då och då)...
Jag kan inte ha v_sync på då det gör att musen blir slangbella-aktig och oresponsiv. (verkar bara vara Id Software-liren som kan hantera detta, dvs att fortfarande ha bra respons i musen när v-sync är påslaget).
I Quake3 kan man skriva com_maxfps [värde] för att sätta ett tak på frameraten och på så sätt minska svajet som blir när prestandan sjunker.
Finns det något motsvarande sätt i Unreal Tournament?
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 271
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967
Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL
© Simple:Press —