May 31, 2001
I går när ja grävde i gammel-spel-låddan från brorsan hittade jag beneath a steel sky! MMm!!! Gamla äventyrsspel! finns det bättre?? Ja vet det finns fler: Guilty, Monkey island(1:an o 2:an) och prisoner of ice m.m! Finns det att köpa såna nåstans eller att ladda hem legalt??
October 1, 2001
Grymt lir alltså =) Andra gamla klassiker är ju Day of the tentacle och Sam & Max hit the road =) Undra om det var Prisoner of Ice jag såg en läcker film från en gång för väldigt längesen.
Kollat på lite bilder, jepp det är det spelet, men jag såg bara lite i början av det. Ser ju sköj ut. Lite samma stil som Indy å Dig.
September 28, 2002
Deimoz wrote: I går när ja grävde i gammel-spel-låddan från brorsan hittade jag beneath a steel sky! MMm!!! Gamla äventyrsspel! finns det bättre?? Ja vet det finns fler: Guilty, Monkey island(1:an o 2:an) och prisoner of ice m.m! Finns det att köpa såna nåstans eller att ladda hem legalt??
kolla här efter gamla klassiker:http://www.classic-trash.com/
😀
May 31, 2001
Psy-cHo wrote: Alla dom där e ju helsköna lir! Speciellt soft e ju Full Throttle... 2:an kommer ju snart, nångång under hösten om ja inte minns fel... Köpa! =)
Lucasarts kan göra äventyrsspel, inget tvilvel om det! The Dig var ju tänkt att bli en film från början men det gick inte,, vet inte varför. Stephen spielberg skrev manus!! 🙂
August 4, 2002
The Cadet wrote: [quote=G00FY]Pröva söka på google som abandonware.
Jag hittade just Beneath a steel sky på det sättet.
Uhm, Beneath a steel sky är väl inte abondonware. Dessutom ligger spelet på 2 skivor.
Jag har det på en skiva. Dessutom kom det original på 2disketter.
October 11, 2002
September 18, 2002
Joker-Man wrote: [quote=The Cadet][quote=G00FY]Pröva söka på google som abandonware.
Jag hittade just Beneath a steel sky på det sättet.
Uhm, Beneath a steel sky är väl inte abondonware. Dessutom ligger spelet på 2 skivor.
Jag har det på en skiva. Dessutom kom det original på 2disketter.
Jag har det iallafall på 2 skivor (orginal)
2 Guest(s)