January 8, 2003
BloodMan wrote: Bara att inse att geforce4 är inte lyckat att köra och det finns ju en anledning dom valde att inte ta med korten såvida inte folk gillar att spela i diabildsfps.
Med tanke på att GF 4 är bättre än de värdelösa GF fx 5200 och 5600 som har stöd för spelet men har värdelös prestanda så tycker jag det är konstigt att man inte har stöd för DX 8 kort alls. Finns en massa kompatibla radeon 9000SE och liknande med som inte heller klarar av spelet så bra.
April 13, 2004
Dadde wrote: [quote=BloodMan]Bara att inse att geforce4 är inte lyckat att köra och det finns ju en anledning dom valde att inte ta med korten såvida inte folk gillar att spela i diabildsfps.
Med tanke på att GF 4 är bättre än de värdelösa GF fx 5200 och 5600 som har stöd för spelet men har värdelös prestanda så tycker jag det är konstigt att man inte har stöd för DX 8 kort alls. Finns en massa kompatibla radeon 9000SE och liknande med som inte heller klarar av spelet så bra.
Allt under Radeon 9500 är inte DX9 kompatibelt, så något 9000SE (sunk edition), kan man nog inte använda sig av 😛 🙄
October 28, 2002
Det handlar om shaderstöd vilket är en version under vad GF4 korten klarar av.
Igentligen är det ganska kuksurt av Dice då alla andra spelmakare klara av att fixa stöd för äldre kort. Ta t ex Hl2 och FarCry där GF4 emulerar alldeles utmärkt.
Men sen kan fan inte DIce göra någonting rätt heller, kolla bara på patchandet och alla buggar 😛
Vart har du hittat information om denna patch? Skulle gärna testa själv.
September 16, 2002
Hauk wrote: Men sen kan fan inte DIce göra någonting rätt heller, kolla bara på patchandet och alla buggar 😛
Jag får framföra det på onsdag då jag ska träffa folk från Dice. 😛
Dessutom tycker jag det funkar ganska bra efter senaste patchen och de måste ju ha lyckats göra något rätt med tanke på hur många som spelar det.
October 28, 2002
Kizo wrote: [quote=Hauk]Men sen kan fan inte DIce göra någonting rätt heller, kolla bara på patchandet och alla buggar 😛
Jag får framföra det på onsdag då jag ska träffa folk från Dice. 😛
Dessutom tycker jag det funkar ganska bra efter senaste patchen och de måste ju ha lyckats göra något rätt med tanke på hur många som spelar det.
Vänligen inspektera de runda 150 kommentarerna här; http://www.bfcentral.se/?s=news_show&id=2612&PHPSESSID=958d33b1d369541e3925e4b9888f92d5
Fråga sedan gärna hur alla andra spelutvecklare klarar av att göra "bakåtkompatibla" spel, men inte DICE. Varför funkar alla spel jag känner till i dagsläget med GF4 utom BF2? HL2, FarCry, GTA3... alla använder samma shaderversion som BF2.
Enligt 47% i BFC's poll så har dem haft någon form av problem med att installera patchen.
Varför är det första BFC's skribent, som rapporterat om DICE spel sedan november 2002, frågar sig; "Ska vi få en fungerande patch denna gång?".
Och ja! Kan du inte fråga varför man inte klarar av att fixa en fungerande serverbrowser? Vad som är så jävla svårt där? Kan du inte fråga varför man släpper ett halvfärdigt spel mitt i sommaren, trots att det är otroligt uppenbart hur mkt fel spelet inehåller?
Det totalt obalanserade TK-systemet vore det ju trevligt iaf man klarade av att fixa.
Och du, fråga varför man lovade att patcha BF1942 upp till 1.9 i ca ett års tid men sedan "glömde bort" det...
Och ja! BFTV som lovats i ca 3 år nu, som skulle komma med BF2, fråga vart det är.
Varför börjar man pumpa ut expansioner innan man ens fått spelet klart och infriat sina löften? DiCE har en otroligt rutten affärsmodell.
Aldrig har så bra spel haft så otroligt värdelös utvecklare. Tänk om de bara lade ner lite tid och hjärna bakom sina spel... och ngn form av kompetens... sjukt vilka spel dem skulle göra.
Förstå mig inte fel, det finns inget FPS som matchar BF2 i dagsläget. men det finns heller inget som har så otroligt mycket barnsjukdomar och buggar. Streetlegal kanske då.
October 28, 2002
Förresten!
Kom på en fråga till du kan få med dig. Jag hoppas det inte är för sent;
I Battelfield 2: Modern Combat har man skapat en version för Xbox. Som vi alla vet använder Xbox gamla Geforce 3 kort och Pixel Shader 1.3.
Hur kommer det sig att man helt plötsligt, så enkelt, kan få spelet att fungera fint där?
Iaf inte en patch släpps i samband med detta så visar det tydligt vart DiCE står och vilka anledningar som ligger bakom ;).
March 5, 2002
Hauk wrote: Förresten!
Kom på en fråga till du kan få med dig. Jag hoppas det inte är för sent;
I Battelfield 2: Modern Combat har man skapat en version för Xbox. Som vi alla vet använder Xbox gamla Geforce 3 kort och Pixel Shader 1.3.
Hur kommer det sig att man helt plötsligt, så enkelt, kan få spelet att fungera fint där?
Iaf inte en patch släpps i samband med detta så visar det tydligt vart DiCE står och vilka anledningar som ligger bakom ;).
Som sagt, får du inte blur-effekterna vid artillery osv så klassas det som fusk. Punkt slut. Huruvida detta går att göra med acceptabel prestanda med PS <2.0 vet jag inte, men DICE vet nog vad dom snackar om. Och att HL fungerar på askassa kort är ju självklart, motorn skalar ju ner i flera DX-versioner. BF2 är DX9-only, för att alla ska kunna spela på lika villkor.
October 28, 2002
Hur kommer det sig isf att R8500 som är ett Direct X 8.1 kort fungerar i detta "directx 9.0-only spel"?
Och varför går det att göra expansionen, som endast är en portering till Xbox, men stöd utan problem?
Det enda som uteslutar Geforce4 serien är PixelShader 1.4, något som kortet klarar av att emulera alldeles utmärkt i alla andra spel som använder det. (BF2 använder 1.4, inte 2.0 eller ngt sådant).
Nvidia själva tillhandahåller t om kod för att emulera det gratis.
Ingen annan Directx 9 funktion används. Skillnaden mellan DirectX 8.0 och 8.1 är shaders 1.3 / 1.4.
Sen blur effekter... fungerar utmärkt i Source motorn bland annat.
Varför tvingar man Shaders 1.4 redan vid uppstart, redan vid spelets menyer? Är det några yber-menyer man skapat? Sist jag kollade var dem i 2D och alldeles värdelös. Andra anledningar än GF4-seriens (Med undantag för MX korten) hårdvarubegränsningar ligger bakom DICE beslut att medvetet blockera dem.
March 5, 2002
Hauk wrote: Hur kommer det sig isf att R8500 som är ett Direct X 8.1 kort fungerar i detta "directx 9.0-only spel"?
Och varför går det att göra expansionen, som endast är en portering till Xbox, men stöd utan problem?
Det enda som uteslutar Geforce4 serien är PixelShader 1.4, något som kortet klarar av att emulera alldeles utmärkt i alla andra spel som använder det. (BF2 använder 1.4, inte 2.0 eller ngt sådant).
Nvidia själva tillhandahåller t om kod för att emulera det gratis.
Ingen annan Directx 9 funktion används. Skillnaden mellan DirectX 8.0 och 8.1 är shaders 1.3 / 1.4.
Sen blur effekter... fungerar utmärkt i Source motorn bland annat.
Varför tvingar man Shaders 1.4 redan vid uppstart, redan vid spelets menyer? Är det några yber-menyer man skapat? Sist jag kollade var dem i 2D och alldeles värdelös. Andra anledningar än GF4-seriens (Med undantag för MX korten) hårdvarubegränsningar ligger bakom DICE beslut att medvetet blockera dem.
Se det som att bli tvungen att uppgradera. 🙂
1 Guest(s)