October 22, 2002
Har haft ett riktigt irriterande problem i BF2, och det är just när man skall konfiguera tangenterna. Vill man tex ändra på en knapp i land så går det inte att göra det ifall knappen finns på helicopter tex. Riktigt irriterande. Jag får typ döpa om alla knappar överallt innan jag kan döpa de om igen till de jag vill ha.
Men nu har man stött på ett konstigt problem. Och det är "left shift" tangenten. Jag vill använda den för att ducka (crouch), men den säger hela tiden att knappen används i helicopter, går man dit och tittar så finns den inte ens där. (defualt är att left shift är sprint och left ctrl är ducka, men jag vill växla om dessa, eftersom man är van vid andra spel med samma konfig)
Så nu undrar jag om det finns en fil i BF2 mappen där man helt enkelt kan gå in i, ändra iställningarna och låsa filen så slipper man ändra varje gång något fel händer. En sån fil finns tex i CS, vilket gör livet mycket enklare.
Uppskattar all hjälp (vet ni hur man ändrar leftshift annars så säg till).
EDIT: tänkte tilläga att jag har senaste version av BF2 (det var då allting blev knas).
En fråga till, är det något man tjänar på ifall man uppgraderar ATI drivers? Har 5.6 nu.
EDIT: LÖSNING
August 16, 2005
Kan du inte vänja dig vid att CTRL är crouch och SHIFT är sprint? Så är det ju i nästan alla spel som default...
Intressant problem iaf, har precis börjat lira BF2 så behöver nog inte flytta på mina knappar men det måste ju vara en bugg att det inte går att göra det du vill.
October 22, 2002
Klart man kan vänja sig vid olika saker och ting, men det är inte det som är poängen. Poängen är att folket (baka) som skapade spelet, har gjort livet lite hårdare för oss andra :P.
Kan du inte vänja dig vid att CTRL är crouch och SHIFT är sprint? Så är det ju i nästan alla spel som default...
Egentligen har jag absolut ingen använding för ctrl, sprint gör jag helt enkelt med dubbeltapp framåt, men det är enklare/skönare att hålla shift intryckt i 1 min än att göra de på ctrl när man vill ducka (använder man ctrl istället, kan smärta förekomma eftersom lillfingret kommer i en konstig position) 😉
EDIT: LÖSNING
1 Guest(s)