BF2 megaslött efter patchning, less på det!|Spel & Gaming|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BF2 megaslött efter patchning, less på det!
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 25, 2005 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenare.
Jag har ett (STORT) problem med Battlefield 2 hemma hos mig.

Det första problemet är:
När jag fick min nya dator i fördelsedagspresent (27 Juni 2005) så fick jag också BF2. Glad som jag var så spelade jag mycket, väldigt mycket. Ni vet ju att i början, när man ska starta BF2 så kommer det upp en ruta med "Connecting To Account Server". Detta gick felfritt i en del månader, cirka 3 månader.

Efter det har det ballat ut helt. Samma spel som en gång tog ~10 sek på sig att "koppla upp sig" tar nu MINST 5 minuter, asjobbigt! Någon som vet varför det blivit såhär? All annat som har med internet att göra hemma hos mig funkar utmärkt och allt går snabbt.
Min ISP är förresten Bredbandsbolaget. Vi här i hemmet har Scream 8/1 versionen.

Det andra problemet:
Jag har nyss ominstallerat min burk. Allt funkar galant.
Jag spelade lite BF2 utan att ha patchat det (glömde det i nån dag) och då funkade allt jättebra, förutom mitt ovanstående problem.
Nu, när jag patchat till den senaste patchen, 1.12 tror jag den hette, så börjat fanimej ALLT ta tid! 👿 Jag har testat i princip varenda upplösning som finns att välja på i spelet, men det tar fortfarande lika lång tid att navigera i menyerna. Det tar cirka 30 sekunder att skifta mellan två menyer.
Någon som vet varför det är såhär? Allt funkar för övrigt jättebra in-game, inget lagg alls eller så i spelet. Det tar förresten också skitlång tid att koppla bort sig från en server.

Dessa två problem börjar gå mig riktigt på nerverna, jättetacksam för hjälp. cry

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
982947
November 25, 2005 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

En format c och ominstall brukar lösa dessa problem!

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
982989
November 25, 2005 - 6:31 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: En format c och ominstall brukar lösa dessa problem!

vet inte hur många gånger jag ominstallerat, inte just för att fixa just det problemet, men ändå. Ominstallation tänker jag inte ens testa igen då jag vet att det inte funkar. Någon som vet en annan lösning på problemet eller vad det beror på?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
983429
November 27, 2005 - 12:06 am
sp_Permalink sp_Print

Dina problem beror på att Dice är en inkompetent utvecklare med mycket tvivelaktig affärsetik. Dice utvecklar halvfärdiga spel, skyndar sig att sälja, för att sedan snabbt som attan pumpa ut expansioner. Deras förmåga att patcha är nästintill obefintlig.

Och eftersom du spelar ett halvfärdigt spel som inte patchas ordentligt blir det problem.

I BF2's rikliga fauna av problem är minnesläckage vanligt. Det låter ju inte helt omöjligt i det här fallet?

I övrigt känner jag inte igen ditt problem så det löses inte med svar från ngn standard-FAQ direkt... :/

Sen ska du självklart maila Dice och klaga. (Inte för att dem bryr sig om sina kunder, men dem kanske inser att man förlorar pengar i längden på halvfärdiga produkter. Kan ju bli fint till BF3).

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
983530
November 27, 2005 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

Men spelet fungerade ju helt perfekt tills jag patchade. Är det så att alla nya patchar innebär problem? Och kan det vara Dice's fel det där med Connecting to account server grejen?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
983570
November 27, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Prova reverse-patcha manuellt och kör 1.03 eller ngt sådant. Det är mest skräp som kommer i patcharna hursom, senaste var nästan uteslutande för SF.

Mer eller mindre alla patcharna innebär problem, ja. Först och främst med att installera men även andra roliga problem dyker upp som brev på posten.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
983668
November 27, 2005 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Men 1.03 var samma skit 🙁 Vad menar du med brev på posten förresten?

Amstaff
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
986990
December 4, 2005 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla har de problemen nu verkar det som, alla i min klan iaf, tar 7-8min att bara logga in i spelet!

Har varit så senaste dagarna...

jensa_morini
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
988547
December 7, 2005 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jo ja har samma problem me mina patchar......de e helt kokobango.....patcharna bara sabbar spelet å så går de inte att starta det.....då får man bara installera om spelet...å de e så jävla jobbigt när man gjort de ett par ggr......ja tycker att dice får skärpa till sig....hehe 😎

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 485
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL