July 26, 2001
WeeQuay wrote: Se topic
det stänger av sig när jag laddar banan den kommer till ca 50% sen ploppar jag ut i windows mkt störande.
har läst om att Dual core inte funkar så bra i bf2 men hur fixar man det? google kan jag inte med då jag e noob i det mesta 😛
Dual core borde inte vara nått problem. Kör det själv utan en enda crash. Installera senaste drivrutinera för ditt grafikkort och prova. Hjälper inte det så skulle jag prova att installera om BF2 med alla patchar. Har läst att en del som har samma typ av crash har haft minnesproblem annars.
September 3, 2001
Jag har upplevt crash till skrivbordet vid ett antal tillfällen och det har alltid varit olika anledningar... har även löst dem ett par gånger 😉
1) Minnet var för högt överklockat/trasigt. Det fixade sig genom att sänka HTT eller FSB. Krashen kom för det mesta medans jag spelade och inte vid laddning.
2) En patch (tror det var 1.12) orsakade crash to desktop vid laddningen när jag hade en av grafikinställningarna på High. Tror det var nån dynamic lightning eller shadows.. minns inte riktigt. Testa sätta allt på medium iaf.
3) En drivrutin för mitt geforce orsakade massa konstigheter som crash to desktop bl.a. Även bluescreen ibland. Det var nån tidig drivrutin i 84.xx
kan rekommendera 84.43 som du hittar i http://www.guru3d.com Om har nvidia-kort dvs.
4) Hade tidigare ett väldigt skumt problem när jag hade installerat BF2 på min C: IDE hårddisk. Har ingen som helst aning om varför det blev så men laddningen hängde sig runt 50-60%.
Det löste sig när jag installerade spelet på SATA hårddisken D:
5) Överhettat grafikkort brukade orsaka det tills jag fixade tempen för den me lite bättre flöde i chassit.
Men som MrMajestic sa så brukar minnen vara den största boven med crash to desktop-problem.
Skriver du lite mer info om din dator så kanske vi kan hjälpa mer.
December 15, 2002
CPU:AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Toledo" 90nm 4400+ 2.2GHz
Mkort:MSI K8N Diamond Plus nForce4 SLI
GPU:XFX GeForce 7800GTX XXX 256Mb
Minnen:Corsair VS1GB400C3 Value Select 2x1024Mb
Nätagg:Antec TruePower 2.0 550W EPS12V
Det är min första AMD har alltid kör med Intel förut men som sagt jag tror också på att mina minnen inte e som dom ska med det e konstigt att bara BF2 hänger sig å inge annat.
tack på för hand //Wee
1 Guest(s)