June 19, 2007
Det är så att min polare har köpt Bioshock, sedan har han gjort en image-fil av den och tagit riktiga CD-key och sedan lämnat tillbaka spelet till onoff, där han sa att hans grafikkort inte pallade av spelet och det var därför han ville lämna tillbaka den. Det jag undrar kan han inte bli upptäckt, eller haffad?
November 4, 2001
Det som köper spelet (om det nu säljs igen) lär få problem med aktiveringen. Denne lär sedan kontakta tillverkaren och fråga vad som är fel och hur det skall lösas.
Tillverkaren lär ju tro på den som har kvittot och orignalskivan så förmodligen låser dom kontot och ger killen en ny nyckel. Om din "polare" nu blir spårad eller ej är ju osäkert men det handlar ju om ganska allvarliga saker, att dels köra en olaglig version samt att blåsa företaget han köpte spelet ifrån.
June 19, 2007
BloodMan wrote: din polare är ett rötägg så gör man fan inte.
Alltså, egentligen om tänker på det så är det ju samma sak som att ladda ner och jag tror att 99,9% av er har, eller laddar ner saker som ä copyright skyddade. Det min polare gjorde kanske var fel, men jag skulle i alla fall inte vara beredd att punga ut 400-600:- för ett litet skete PC-spel som kostar 8:- att skapa!
August 15, 2004
ViToli wrote: för ett litet skete PC-spel som kostar 8:- att skapa!
Jasså? Sedan när har folk en sån sketen lön? Sen när kostar utrustning så lite? Publishing?
...
Det är inte samma sak som att piratkopiera, för den som sedan köper spelet blir blåst rejält, och inte nog med det så lurar din polare affären ganska rejält.
Att jag hade tankat spelet och kört med en mjukvara så jag gringår aktivering är en annan sak, för då sitter inte någon annan med en oanvändbar nyckel.
Högst troligen kommer det ske så som någon ovan skrev, de kommer låsa nyckeln och den nya köparen kommer få en ny produktnyckel.
June 19, 2007
Xenomorphed wrote: varför laddar han inte bara ner det då för? jo, för han vill ha en CD-key och spela online? är det det?
han sabbar ju för nästa person som köper just det spelet
För det första så får man varken crack eller CD-key till Bioshock som nedladdningsbar version/ alltså den "olagliga vägen".
För det andra så krävs det att man har även en äkta CD-key för att spela spelet i Single Player läge.
June 19, 2007
Soir wrote: [quote=ViToli]för ett litet skete PC-spel som kostar 8:- att skapa!
Jasså? Sedan när har folk en sån sketen lön? Sen när kostar utrustning så lite? Publishing?
...
Det är inte samma sak som att piratkopiera, för den som sedan köper spelet blir blåst rejält, och inte nog med det så lurar din polare affären ganska rejält.
Att jag hade tankat spelet och kört med en mjukvara så jag gringår aktivering är en annan sak, för då sitter inte någon annan med en oanvändbar nyckel.
Högst troligen kommer det ske så som någon ovan skrev, de kommer låsa nyckeln och den nya köparen kommer få en ny produktnyckel.
Alltså jag har inte för mig att de ställer ut spelet på hyllan igen för på elgiganten så slänger, de tillbaka lämnade spel i soptunnan om man nu uttrycker sig så, det gjorde de i alla fall när min pappa lämnade tillbaka Gta Vice City på PS2 pga att jag inte var 18 vid den tiden!
Jag tror nog inte att det krävs så stora resurser att skapa ett litet spel.
Jag har nog för mig att ni också laddar ner filmer, där skall vi ju inte snacka om vilka pengar som läggs ner för att skapa en film, det är ju fler miljontals kronor!
February 12, 2003
ViToli wrote: Jag har nog för mig att ni också laddar ner filmer, där skall vi ju inte snacka om vilka pengar som läggs ner för att skapa en film, det är ju fler miljontals kronor!
Och ändå är det du som förespråkar piratkopiering här?
Nej, det här är ingen tråd vi behöver, jag tar och låser den. Samt skickar vidare ärendet till högre makter.
*Tråd låst på grund av warez-tjafs*
1 Guest(s)