February 21, 2003
När jag installerade spelet första gången så funkade det hyggligt - i 5 minuter!!! Spelet låser sig eller avslutas med ett felmeddelande angående minnesfel. Jag har ju testat olika RAM-minnen för att se om det kunde vara det, men det var det tydligen inte. Jag tänkte lämna tillbaka spelet, men tänkte att om jag väntade på ytterligare några patchar och nVidia-uppdateringar så kanske det funkar. Jag formaterade dessutom hela systemet (winxppro) och installerade allt rent. Men det var precis samma sak när jag installerade WC3 igen.
Har nu från och till i ett halvår då och då installerat och testat olika drivrutiner. Men det värsta av allt är att varje gång jag testar att installera WC3 så fuckar det totalt upp mina grafikdrivrutiner. Även andra spel som tidigare fungerat helt felfritt börjar låsa sig. Den enda lösningen är att formatera om hela jävla datorn. Det räcker alltså inte att installera om grafikdrivrutinerna. Blir så jävla trött på skiten rent ut sagt!!! 👿
Är det någon annan som haft liknande problem? För det måste bero på WC3 eftersom datorn klarar sig galant med alla andra spel och påfrestningar, tills jag då installerar WC3.
Jävla skitspel!!!
Ursäkta mig jag har en viss skiva att bryta itu nu eftersom jag blir tvungen att installera om datorn idag 👿
December 9, 2002
När det gäller WC3-problemet med minnet så kan jag säga att jag hade samma problem.
Jag testade lite olika saker och kom fram till att jag hade ställt in för hög CAS på minnet i BIOS. Ställde den till SPD så fungerade det fint.
Jag har dock ingen aning om varför dina andra spel slutar fungera när du installerar WC3. Kanske har något med DirectX att göra? Vilken version har du?
February 21, 2003
XaMMi wrote: När det gäller WC3-problemet med minnet så kan jag säga att jag hade samma problem.
Jag testade lite olika saker och kom fram till att jag hade ställt in för hög CAS på minnet i BIOS. Ställde den till SPD så fungerade det fint.
Har redan minnena på SPD. Blev inte bättre av att jag drog ner CAS till 2.0
Jag har dock ingen aning om varför dina andra spel slutar fungera när du installerar WC3. Kanske har något med DirectX att göra? Vilken version har du?
Har provat både DirectX 8.1 & 9
Vad gäller WC3 har jag testat med alla patchar upp till 1.05.
December 9, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=XaMMi]När det gäller WC3-problemet med minnet så kan jag säga att jag hade samma problem.
Har redan minnena på SPD. Blev inte bättre av att jag drog ner CAS till 2.0
Hehe, fan vad dum jag är, jag vet nog inte riktigt vad jag skriver.
Jag menade att jag hade för låg CAS inställd. Lägre är ju bättre, därför tänkte jag lite konstigt.
Hursomhelst, prova att ställa in den på så hög CAS som möjligt. Minnena blir lite långsammare, men fungerar spelet är det kanske värt det?
December 25, 2000
Ogrebeast wrote: Men det värsta av allt är att varje gång jag testar att installera WC3 så fuckar det totalt upp mina grafikdrivrutiner. Även andra spel som tidigare fungerat helt felfritt börjar låsa sig.
Jag tvivlar otroligt starkt på att WC3 skulle installera någon som skulle få dina andra spel att sluta fungera. Det enda som skulle kunna påverka dina andra spel skulle vara om du installerar DX versionen som kommer med WC3 och den av någon orsak skulle vara trasig.
Nu till den viktiga fråga, har du en äkta WC3 cd och har du senaste patcharna?
February 21, 2003
ViU wrote: [quote=Ogrebeast]Men det värsta av allt är att varje gång jag testar att installera WC3 så fuckar det totalt upp mina grafikdrivrutiner. Även andra spel som tidigare fungerat helt felfritt börjar låsa sig.
Jag tvivlar otroligt starkt på att WC3 skulle installera någon som skulle få dina andra spel att sluta fungera. Det enda som skulle kunna påverka dina andra spel skulle vara om du installerar DX versionen som kommer med WC3 och den av någon orsak skulle vara trasig.
Nu till den viktiga fråga, har du en äkta WC3 cd och har du senaste patcharna?
Jag installerar ingen DX som följer med WC3 och jag har testat med dxdiag efter installationen.
Ja, den är äkta (annars skulle jag ju inte kunna köra med patch 1.05)
August 22, 2001
2 Guest(s)