September 6, 2002
Tjena
Idag så installerade jag Age of Empires 2 Age of Kings, installationen gick bra men när jag skulle starta ett single player spel och den började ladda banan fick jag bluescreen och det stod något om dumpning av fysiskt minne (gick så fort eftersom datorn startade om automatiskt).
Jag har en relativt ny dator, en Compaq Presario 2540EA (Laptop), P4 2.66 GHz, 512 Mb DDR RAM, osv..
Är det någon som vet vad felet kan vara? Tvivlar starkt på att det är något fel med minnena eftersom datorn är relativt ny och jag har inga som helst problem med andra spel.
Tacksam för svar.
March 10, 2003
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 17, 2001
MuChCuP wrote: Tycker inte du ska säga något ont om laptops, den har funkat klockrent hittils, det enda problem jag har fått är detta... Borde gå att lösa på något sätt.
vad då, har jag inte rätt att uttycka mig? laptopar SUGER allmänt vad gäller spel. Jag VET det eftersom jag själv haft två stk Comqrap. En av dem har jag t.o.m. kvar.
November 22, 2001
SiBBoR wrote: [quote=MuChCuP]Tycker inte du ska säga något ont om laptops, den har funkat klockrent hittils, det enda problem jag har fått är detta... Borde gå att lösa på något sätt.
vad då, har jag inte rätt att uttycka mig? laptopar SUGER allmänt vad gäller spel. Jag VET det eftersom jag själv haft två stk Comqrap. En av dem har jag t.o.m. kvar.
Säg det till min laptop. Då kommer han bli arg på dig.
September 17, 2001
Json_81 wrote: [quote=SiBBoR][quote=MuChCuP]Tycker inte du ska säga något ont om laptops, den har funkat klockrent hittils, det enda problem jag har fått är detta... Borde gå att lösa på något sätt.
Säg det till min laptop. Då kommer han bli arg på dig.
En vanlig stationär dator bräcker din laptop - lätt. Lessen att behöva såra din laptop, men så är fallet.
September 17, 2001
Json_81 wrote: Klart att den inte bräcker alla stationära datorer.
Men den är ju fortfarande snabbare/mycket snabbare än de flesta stationära där ute eller hur?
Det är 865pe-chipset på den, så inga argumenten om kassa mobile-chipsets.
Det finns bra och det finns kassa laptopen. Din tillhör de lite bättre ja, men det finns så grymt mycket snabbare och bättre stationära datorer än din dator. Men vad jag skrev var att laptoper suger allmänt på att spel; ja 3D-hantering över huvud taget.
Helt onödig diskussion tack vare dig.
Vill du fortsätta diskutera med mig föreslår jag att du PM:ar mig.
2 Guest(s)